mobilbilder...

Hej!
 
Jag blir så irriterad på mig själv. Jag tar aldrig några bilder. Och nu syftar jag inte med kameran, för 
det slutade jag med för flera år sedan. Men innan har jag tagit mängder med mobilbilder för jag
tycker fortfarande det är viktigt att ta så många bilder som möjligt så en kan kolla tillbaka. Men 
det kommer jag på i efterhand. Ioförsig kan det väl vara positivt, att en har så trevligt att en inte
riktigt tänker på att knäppa några bilder? Aja. Här kommer några stycken iallafall.
 
I tisdagskväll åt jag detta. Grönkålswrap som egentligen ska rullas men jag hade för mycket saker i ;))
På kvällen hade jag besök av Bea och Johanna. Vi fikade och pratade i några timmar då det var ett 
tag sedan vi hittade på något. Tyvärr tog jag inga bilder..
När de åkte hem kom istället min pappa på ett snabbt besök, då han hade tagit några dagar ledigT
från jobbet och åkte ner till Småland. 
Och på torsdagen kom pappa och hämtade mig på morgonen. Vi åkte till Virserum för att umgås med
min farmor hela dagen, vilket var supermysigt. Inga foton knäpptes, förutom dåliga mobilbilder på
fotografier som finns i farmors album som jag ALLTID kollar på. Här är min farfar (<3) och deras
hund Lady. 
Här är ett kort på när vi firade julafton i farmor och farfars stuga. Jag, min kusin Omar och min moster
i bakgrunden. En av mina bästa julfiranden någonsin.
Dessa typer av bilder finns överallt. När jag och Becks skulle uppträda, showa eller bara ha uppmärksamhet
på något sätt. Farfar fyllde 70 år och vi trodde på riktigt folk skulle uppskatta att lyssna på två småungar
som spelar falskt på flöjt........
Jag var en otroligt jobbig unge som alltid ville få folk att skratta, som ni märker.  Här är på kreta
där jag blev kär i en äldre pojke som bodde med sin familj i samma lägenhetshus som vi. Han
brukade busvissla och vi försökte kommunicera med varandra lite tafatt, men det är ju lite svårt
när en är 9 år och inte kan prata ryska/polska (något sådant språk..) Skrev om honom i min dagbok
när jag kom hem till Sverige.
I denna lekstuga som fanns i farmor och farfars sommarstuga lekte jag och mina kusiner/kusinbarn jämt.
Jag ÄLSKADE för övrigt den där sammetströjan. 
 
Vi var iallafall hos farmor tills det blev kväll. Då åkte vi förbi Målilla och drack kaffe hos min faster Carina.
Senare umgicks jag med mina föräldrar. Jag älskar att sitta tyst och lyssna på när de pratar om olika saker
som händer och som har hänt, för det känns såå tryggt när en alltid måste vara en vuxen person och ta
ansvar osv. Men i den stunden är jag ett barn igen. Jag tror det helt klart måste vara en skilsmässobarns-grej.
Igår pluggade jag och kollade färdigt på breaking bad. ÄNTLIGEN. Jag började ju kolla på serien för 
något år sedan men kollade inte hela, som vanligt. SÅ bra avslut. 
Köpte ju lite några böcker förra veckan och en av dom var denna. Jag hade sett en trailer till denna
och kände mest wow denna måste jag läsa. Den är bara ca 200 sidor så läste ut den väldigt snabbt.
 
Den handlar iallafall om de tre tonårsflickorna Momo, Kim och Bella. De blir trakasserade
av pojkarna i skolan och är trött på att tjejer jämt ska behöva utstå sådant och de vill inte växa upp
för det kommer bara bli värre, så de fortsätter leka lekar och klä ut sig. En dag dricker de nektarn
ur en magisk blomma och de förvandlas till pojkar om nätterna och hur den friheten kan vara.
SÅSÅ bra bok och jag längtar till filmen som kommer ut nu i februari.
 
Det var allt från mig. Ha det fint!
 
 
 
0 kommentarer