mitt nyår

Nyår har kommit och nyår har gått. Jag tänkte ju följa mitt traditionsenliga schema 
och skippa firandet pga ser ingen mening med det. Vilket jag fortfarande egentligen inte gör.
Folk höjer upp det alldeles för mycket. MEN jag ville vara en schysst vän och ställa
upp för mitt lag. Så därför hängde jag på till Målilla och hade faktiskt jättekul!
 
Var hos Bea som hade fixat superfint med allting och var den bästa värdinnan.
När jag och Becks kom var Johanna, Elin och Oskar redan där. Jag sminkade Johanna och 
hon åkte iväg då hon inte skulle fira med oss, tyvärr. Essa kom också och vi började käka
3-rätters och satt och pratade. 
Tyvärr tog jag alldeles för få bilder.Jag skulle varit bättre med mobilkameran. Men efter ett tag
kom Kristin och även Robin. Vi fikade med cheesecake och kaffe samtidigt som Bea tog ut massvis
med julgodis. Dessutom körde vi en 5-kamp jag hade fixat. Ja, ni läste rätt. Jag fixade den.
Ser ni vad fina människor jag hängde med? Så fancy de ser ut med vita rockar och nyårsglammet. 
Efter att ha suttit och spelat klart och gått igenom året 2015 med tre ord (som innehöll mycket 
kärlek från de flesta håll då jag var omringad av par hehe;)) så gick vi ut lite innan 12-slaget.
De hade köpt fyrverkerier som de smällde. Det var pussar, kramar, sms och cava i en blandad kompott. 
Jag själv har jättesvårt för fyrverkerier. Inte bara ur ett miljöperspektiv eller att husdjur blir
rädda, utan jag tycker heller inte om dom. Jag tror det kan bero på att jag såg jättehemska
bilder i tidningarna när jag var liten. De bilderna sitter liksom i. Därför står jag mest och skriker
till och backar så mycket som möjligt.
Dock hade de köpt 'lanterns'. Suuuperfint. Kristin och Robin släppte iväg en tillsammans, medans 
det spelades auld lang syne. Så jädra filmiskt. När Bea och Essa skulle släppa iväg sin råkade den
fastna i trädet i några sekunder och vi trodde den skulle brinna upp. Skrattade SÅ mycket, hahaha.
Nu när jag läser det låter det inte roligt för 5 öre. Men det var jätteroligt!
Här är det goa gänget <3 Oskar och Elin hade redan gått in tyvärr pga det var jättekallt och vi var
ute ganska länge efter 12-slaget. 
Och här är sista bilden jag tog för kvällen. Runt halv 1 åkte Elin och Oskar då de skulle åka
tillbaka till Kalmar. Men då kom Essas två kompisar istället. Vi körde maffia, drack öl/vin, åt
ost & kex och hade det mysigt. Gick och la mig runt halv 4 för jag var heeelt slut, men nöjd
med en bra kväll.
Idag gick vi inte upp förrän halv 1 ungefär. Åt god brunch och kaffet har aldrig smakat bättre för min del.
Ser ganska sliten ut, men det var jag faktiskt inte trots alkoholintag. Becks och jag åkte hem för
att kolla på ivanhoe. Jag har ju inte sett det på några år pga jobb. Men äntligen fick jag se ivanhoe
som vi alltid såg ihop med familjen, när vi var små. 
 
Jag måste skriva att jag hade en jättebra nyårsafton. De flesta som läser denna blogg vet ju att 
jag inte är förtjust i denna typ av firande. Men det var verkligen roligt att fira nyår som 
"vuxen" (<-notera citationstecknen!) utan massvis med alkohol, bråk, fylla och förväntningar 
som jag är van vid, efter att ha haft så mycket av sånt skit som tonåring. Lagom mängd alkohol,
lekar, spel, mat, skratt och bästa vänner. Det är fan inte mycket som slår det. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer