ny soffa och omgjord fåtölj

Okej äntligen har jag tagit tummen ur röven och fotat min relativt nya soffa och min fåtölj som
min kära moder har klätt om. 
Såhär såg min fåtölj ut när jag köpte den på stegen här i Hultsfred.
Jag tyckte tyget var fint, men det var alldeles för slitet.
 
Efter att ha sett denna bild på denna fantastiska soffa och vackra tyg/färg var jag helt bestämd på
att hitta något liknande. Mot det grön/blåa hållet.
Jag beställde hem lite tygprover som var närmast i färg till det jag ville ha. Den gröna och senapsgula
beställde jag bara hem pga de är "mina" färger och hade ångrat mig jättemycket ifall jag inte åtminstone
hade kollat. Men jag känner mig själv så väl och vet hur föränderlig jag är när det gäller min lgh så
det fick bli den isblåa längst upp till höger då den är framförallt jättesnygg, men även lättmatchad.
 
 
Och såhär blev det:
 
Enligt mamma var denna stol fruktansvärd att göra pga ca 400 spikar som skulle ut och ett jättesvårt
tyg. MEN som den champion hon är lyckades hon ändå. Jag är jättenöjd och tycker den blev superduperfin.
 
Okej vi fortsätter med min soffa. 
Jag hade ju en liten klippan-soffa från IKEA som jag hittade på en köp/sälj-sida på facebook.
Men den var grå, så jag köpte ett vitt tygöverdrag från IKEA för femhundralappen. Den var
minimal och den knarrade. Men tyckte ändå om den, då jag gillar denna typ av soffa. Låg
och ganska "stram" i formen. Dock skulle det inte fungera i längden. Så bestämde mig
ganska snabbt för IKEA:s soffa i serien Nockeby. Vilket det blev.
Soffan är ljusgrå, eller vit/svart som den heter och det är ett av mina bästa köp jag har gjort.
Dock är den megastor (3-sits) och tar upp en stor del av rummet, men tycker inte att det gör 
något när den är snygg och framförallt jätteskön. Detta var alltså en rejäl uppgradering från min
lilla vita knarriga soffa till denna maffiga härlighet.
 
Det var väl allt jag tänkte skriva om min fåtölj och soffa. Tycker båda gör sig bra i mitt vardagsrum
och jag kunde inte varit mer nöjd än vad jag redan är. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer