11 mars

Förra veckan kunde jag inte somna då min hjärna inte kan stängas av på nätterna längre tyvärr.
Då satte jag iallafall igång att måla mina köksstolar klockan 3 på natten medans jag kollade på
Vänner. Har funderat på att måla mina stolar i typ mintgrön eller någon rolig färg, men då jag
hade svart färg hemma så blev det svart. Målar om när jag har tröttnat på dom, men än så länge
tycker jag om dem.
Gjorde detta till lunch en dag när jag var hemma. Ser kanske inte mycket ut för världen men alltså
detta är SÅ gott. Det är bara att rosta ett gott bröd (mitt favvobröd är ju surdegsbröd) och sedan bre
på dijonsenap istället för smör. Sedan bara lägga på en vanlig omelett, rödlök, tomater och bladspenat.
HEAVEN!
För att fylla ut detta inlägg lite lägger jag in denna bild ifrån häromveckan när jag kollade på filmen
Stand by me som jag alltid glömmer exakt HUR bra den är. Vill gärna läsa boken också. Handlar
iallafall om 4 unga pojkar som är på gränsen till tonåren och som på sista sommarlovsdagen ger sig
iväg för att leta efter en död pojke som sägs ligga i ett dike någonstans. Det blir ett äventyr som
innebär lägereldar, blodsniglar i vattnet, djupa samtal om deras olika situationer och att glänta in till
det komplicerade tonårslivet.
Älskar den!
Kul att de flesta tar massa selfies, jag tar massa printsceens på serier och filmer jag ser på haha. 
Men låg och grät åt sista avsnittet av Vänner häromnatten pga det är min bästa scen någonsin. 
Igår var jag för övrigt på introduktionskurs till att ta körkort. Jag tillsammans med alla andra 15-åringgar.
Men nu ska jag verkligen ta tag i det där med att lära mig att köra även att jag tycker det är det läskgaste
en kan utsätta sig för. 
 
Nu väntar jag på Johanna som ska komma en sväng innan vi ska gå bort till Bea för att ha vin
och spelkväll vilket ska bli mer än fint.
 
Ha det fint!
0 kommentarer