första grillningen 2016

 
Hej! Både i onsdags och torsdags umgicks jag med Bea. Jag hade stått och bakat bl.a. bröd och nutellabullar
och behövde då ha någon som skulle provsmaka, vilket hon ställde upp på. Vi åkte och handlade, åt glass,
fikade, spelade yatzy och pratade. Mysigt som tusan. 
 
Igår var jag i skolans bibliotek i ca två timmar och skrev färdigt vårt paper.
På kvällen kom mina goa vänner hit för första utomhusgrillningen för året vilket var mer än härligt.
Elin gjorde en spontanare och åkte hem en liten sväng vilket uppskattades mycket. 
 
Vi grillade utanför mig där det finns två utomhusplatser varav den ena var ockuperad av en grupp härliga
äldre damer som var smått lulliga på vin. Vi fick iallafall låna en liten minigrill av min granne. Härligt
med bra grannverksamhet <3
 
Och maten? Den smakade ljuuvligt. Sojakorv, potatissallad och grillade grönsaker med ett glas
rosa bubbel är svårslaget. Speciellt i goda vänners sällskap. 
 
 
En otroligt glad Elly och Johanna!
 
Efter att vi har suttit ute ett tag började myggorna komma och det blev lite för kyligt, gick vi in till mig
och käkade chips, vindruvor och drack kaffe. 
 
Det får bli två pussbilder på Elin och Johanna för de är så fina (och för att jag inte hade fler bilder)
 
Resten av kvällen spenderades i vardagsrummet/sovrummet där vi satt och pratade om allt som är
värt att nämna för varandra. Elin sov över då det var meningen att hon skulle ta 7-tåget idag.
Imorse blev jag väckt vid 7 för hon skulle inte åka förrän vid halv 9 så vi gick upp
och åt frukost ihop innan hon också åkte hemåt. 
 
Idag har jag bara cyklat till affären och handlat kvällsmat och blommor. Nu ska jag skypa med
Becks innan jag ska käka och kolla på Beyoncés visuella album Lemonade som jag har velat
se ända sedan teasern släpptes. <3<3  
 
Ha det fint!
0 kommentarer