sommarjobb

 
Okej igår var en bra dag. Jag lunchade med Bea (kan möjligtvis vara en av mina värsta uttryck)
men tog inga bilder men ni får lita på mitt ord helt enkelt, sedan åkte jag på möte............
& dis happened!!!
 
Härligt att inte behöva vara fattig i sommar som jag först var orolig över. 
Men ska sommarjobba som personlig assistent på ett boende, vilket lär bli riktigt spännande 
och förhoppningsvis jätteroligt och utvecklande. 
På kvällen övningskörde jag ute i Hultan första gången. Gick sådär. Får ju smärre panik i korsningar
för är rädd att jag ska bli påkörd. Jag bjöd också min mamma på mat. Nämligen sötpotatisgryta med
aubergine, kokosmjölk, lime och massa annat gottigt som serverades med kokosris. Receptet är 
taget ifrån Floras blogg som hon kallar "livets goda gryta" och jag får lov att hålla med då mina
smaklökar sjöng i munnen min. Recept här!
Mamma tyckte också om maten, vilket var skönt att höra. Jag HATAR att laga mat åt andra människor.
Får ångest och bjuder sällan över människor på mat för vill vara Remy (ratatouille-referens) i köket
som gör jättegod mat. Prestationsångest 2.0.
 
 
 
Avslutade kvällen framför en film som mamma fick välja. Vad valdes? Självklart P.S I love you.
Klagar dock inte, det är alltid trevligt att sitta och lyssna på män med irländsk brytning som får
en att smälta till en vattenpöl. 
Idag har inte många knop gjorts, därav ett blogginlägg. Håller på och ska göra lite sushi hade jag tänkt
sedan fortsätta kolla på min nya obsession gällande tv-serie. Nämligen 90-talsklassikern
Mitt så kallade liv med Claire Danes och Jared Leto. Alltså ser ni honom? Finns någon vackrare person
som personifierar 90-talet bättre än Jared Leto? Jag tror inte det.
 
Aja, det var en liten uppdatering från mig. Ha det fint!
0 kommentarer