youtube kanaler part 4

Hej!
 
Jag tänkte att jag lika gärna kunde köra på en part 4 i youtubekanaler som jag kollar på.
 
 
 
Den första youtubern är en rejäl en. Nämligen Casey Neistat som har etablerat sig genom att
göra filmer/vloggar varje dag. Han är speedad och presterar alltid till 100 % vilket märks på hans
filmer som han lägger sin tid och SÅ mycket detaljer på. Förutom att han vloggar
varje dag från sitt liv i New york med två barn och fru skapar han filmer, bl.a. dessa två ovan som
är mina absoluta favoriter.
 
Det bästa med Casey är att varje klipp innehåller så många olika saker då han har ett intressant liv,
men han placerar även ut sina kameror på olika ställen skapar olika perspektivt på ett coolt sätt.
Det är berättandet som står i fokus i hans videos och det är just därför hans
videos har gjort succé bland de miljoner människor som kollar på hans klipp varje dag. 
 
 
 Emil & Wilma
 
En youtubekanal som ägs av syskonen Emil och Wilma. Jag har precis börjat följa så kan inte
riktigt skriva något längre om kanalen, men jag tycker de verkar supermysiga personer och det är
en rejäl mysfaktor att få kolla på syskonvideos <3
 
 Okej här kommer en annan favorit. Nämligen Matgeek som är en youtubekanal av 
matnörden Johan som slutade sitt jobb på en PR-byrå för denna youtubekanal. Fasen vad jag
älskar denna relativt nyupptäckta youtubekanal som bara nördar in sig på allt som heter mat,
dryck och köksprylar m.m. Johan har verkligen karisma som gör att en kan titta på ett klipp där
han bara pratar om produkter i affärerna han aldrig skulle handla eller vad för typ av kött som ska grillas.
 
De bästa klippen tycker jag är när han testar mat pga han är så duktig på att ge ord för smakerna
vilket gör att man alltid ligger hungrig och sugen på det han äter. Dessutom är det jätteroligt att
få se en människa nörda ner sig i något och bli glad av att exempelvis få dricka en perfekt god
espresso eller få hem ett köksredskap som man inte ens visste existerade.
  
 
 
 
 
Okej hold up!!! Jag har alltså inte nämnt Clara Henry i mina youtubetips? Say whuut?
Konstigt med tanke på att det var den första riktiga "youtubern" jag började följa för flera år sedan
och har fortfarande inte tröttnat på henne. Hon är rolig, cool, kan bjuda på sig själv
och hon snackar om mens och feminism på ett pedagogiskt sätt så att alla förstår. Eller
iallafall ha möjlighet till att förstå, då många människor inte har något intresse eller vilja att
NÅGONSIN förstå. 
 
Det var allt för mig. Ha det fint!
0 kommentarer