blandat

Vi börjar väl med ett hej!
 
Jag har ju inte bloggat så frekvent, så det senaste "riktiga" inlägget var den 9:e november, på morgonen
när Trumpen vann presidentvalet. Printscreenade denna och relaterade SÅ mycket. Den dagen gjorde
jag inget mer än att jobba i några timmar, men placerade mig i sängen så fort jag kom hem och sov
bort dagen och kvällen.
En kväll åkte jag till Bea och vi gjorde livets mat. Nämligen sushi. Finns det något godare än att doppa
en sushi med sojasås och lite wasabi?? Tror ej det. Dock har jag ätit det några flera gånger sedan
dess så får nog ta det lugnt med sushiätandet. Kollade på föräldrafällan innan jag gick hem i ett
snöigt Hultsfred. 
 
Snön försvann trots att jag har investerat i ett par rejäla skor som jag älskar. Mycket ironiskt att jag
vägrade gå omkring i liknande skor när jag var liten och min mamma hade köpt ett par. Tur att
en hinner utvecklas och mogna på 15 år för nu tycker jag de är jättesnygga och jag känner mig
en aning tuffare i dom. Som att jag är en sådan som älskar att vandra på fjällen, tälta, sitta
runt elden och grilla korv och klättra i höga berg.........Eller kanske inte!
Jag jobbar ju som tidigare nämnt på förskola, men jag jobbar fortfarande på Skeppet och
hjälper till när det behövs bre smörgåsar eller servera på minnesstunder. Tycker om att jag
jobba på olika ställen. Det passar mig väldig bra än så länge. Te.x. förra veckan tog jag 
morgonturen på Oredan vilket jag inte har gjort sedan i somras vilket var jättemysigt. 
Eller kanske inte att gå upp klockan 5 på morgonen men att träffa människorna.
Beställde hem lite böcker för ca två veckor sedan. Har bara läst ut 3 böcker än så länge och håller på
med den 4:e, nämligen Pengar som verkar bra än så länge. Jag funderar på ifall jag kanske skulle
börja recensera böcker jag läser? Kanske inte superkul? Hm. Vi får se. 
I fredags när jag precis hade kommit hem ringde Elin och frågade ifall jag ville sova över
i Kalmar, vilket jag självklart ville. Bad henne skicka någon bild då jag inte tog några kort 
och det blev denna hehe. Vi åt pizza, drack rödvin, kollade indiefilm på netflix och självklart
snickesnackade om allting innan jag somnade på soffan.
På lördagen åkte vi till Elins mormor som jag inte har träffat på jättelänge. Alltid väldigt roligt att 
träffa henne. Blev skjutsad till tåget och åkte genom smålands vackra landskap med musik i
öronen, läsandes en bok. 
Idag när jag kom hem efter jobbet hade jag fått min menskopp. Jag MÅSTE bara visa upp den 
då jag är så jädrans nöjd att jag äntligen har tagit tag i att investera i en. Tycker ju att det är så
sjukt konstigt att ca hälften av jordens befolkning har mens ca 1 gång/månad och då ska det
kosta mycket pengar och slösas på naturens tillgångar m.m? Märkligt. Ska iallafall se hur det går med
att använda menskopp. Jag hoppas den fungerar då det hade varit SÅ mycket lättare.
 
Nuff said om min mens och min menskopp. Nu ska jag dricka upp mitt te innan jag ska iväg
och se på fantastic beasts and where to find them tillsammans med min kära moder. 
AH ser fram emot detta SÅ mycket. Jag kommer liksom ihåg när jag stod på perrongen i
Linkan påväg hem ifrån skolan och såg första trailern till filmen och började gråta av att 
höra den igenkännande HP-musiken. 
 
Ha det fint!
 
1 kommentar
Erika

Hur har det gått med din menskopp? Jag har också en som kommer från www.menskopp.se och jag måste säga att jag är SÅ nöjd! Kan inte förstå att jag inte har införskaffat denna fenomenala grej tidigare. Och som du säger, sååå mycket pengar man sparar på att använda menskopp istället!

Svar: Men VERKLIGEN. Bästa grejen <3
ellinor svensson