senaste veckan

Hej!
 
Det känns som en evighet sedan jag skrev, men det var ju bara några veckor sedan.
Becks har varit hos mig denna vecka, då hon har haft lite höstlov. Hon har ett rätt så
hektiskt schema när hon är här hemma och jag hänger på som en vante i jackficken typ
men jag klagar inte.
 
Vi kör!
 
Förra fredagen åkte jag tåget ner till Kälmaa för att sova över hos min broder och Rebecka
tillsammans med Becks. Rebecka hade lagat planka med halloumi vilket var svingott. Därefter
kollade vi på finding Dory (inte lika bra som första såklart!) innan vi somnade då alla var helt slut.
Åt frukost länge och pratade pedagogik och barnomsorgen då vi nu är tre syskon som
vikarierar/jobbar/pluggar inom det yrket så då blir det så. Mamma kom samt Rebeckas kompis
och vi gick och käkade mat då det var matvecka på torget med mat från olika länder. Jag åt spansk
paella och engelsk dyr fudge innan vi åkte hemåt. 
I söndags åkte vi till Johanna i Berga för att hänga med saknade vänner. Kristin och Johanna har
jag liksom inte sett sedan i somras vilket är alldeles för länge. Fikade, spelade spel (suck) och hade kvalitétshäng som det blir när en inte träffas så ofta, tyvärr.
Elin följde med hemåt och sov. Älskar sleepovers med diskussioner i mörkret och bli kliad på
ryggen. På morgonen kollade vi på Pip-larssons och låg skavfötters medans Becks fixade
frukost. 
Och vips slänger jag in tre kamerabilder då jag helt plötsligt fick för mig att fota med min kameran?!
Bea och Kristin kom iallafall och jag gjorde sojafärssås med spaghetti pga min paradrätt. 
Mysigt att hänga på en måndagseftermiddag <3
Becks var ju också med såklart :)) 
I tisdags (?) åkte vi neråt till Målilla för att göra scones och dricka te med Johanna och Jenny.
Efter alldeles för många koppar te för min del och samtal om väldigt spridda ämnen åkte vi hem
och kollade på film. Mysig kväll <3
Tog en fredagsselfie när jag hade jobbat klart. Becks skulle umgås med Sara på kvällen så jag ägnade
min kväll åt att kolla på filmen Clueless som jag nu ÄNTLIGEN har sett. Älskade den. På riktigt.
Paul Rudd, "As if", 90-talsmode, baserad på boken Emma som jag älskar, bra musik osv, vad
kan gå fel liksom??
Igår (lördag) åkte jag och Becks till farmor på en snabbfika och lägga en 'blomma' på
min farfars minneslund. Det är 8 år sedan han dog, vilket är HELT sinnessjukt då det inte
känns alls så längesedan. Min knäppa, originella och fina farfar <3
Igår åkte vi till Oskarshamn för att köra lazergame som är typ det roligaste som finns. Jag har inte
kört det sedan vi åkte med fritidsgården till Örebro för mängder med år sedan. Jag, Becks och Bea
var på ett lag. Detta foto togs efter vi har kört 20 minuter och jag var svettig men otroligt peppad.
Vi mötte Elin, Oskar och Johanna som vi även förlorade mot. Trots att jag är en tävlingsperson
så sket jag i det och verkligen bara fokuserade på att ha roligt, vilket jag hade. 
Åt en äcklig bönburgare på donken innan vi åkte hemåt. Jag hade spänningshuvudvärk så
vår tänkta syster-kväll med filmen american psycho blev istället att jag somnade vid halv 10.
Idag vaknade jag av att mamma kom och vi åt frukost innan vi åkte till Kalmar. 
Jag handlade en lekvänlig vinterjacka innan vi skjutsade Becks till flygplatsen och kramades hejdå.
"Nu syns vi inte på jättelänge". "Ähm Becks det är ju typ 6 veckor dit?!!" "juste..".
 
Som ni förstår har detta varit en bra vecka. Nu har detta tagit alldeles för lång tid att skriva så
orkar verkligen inte kolla igenom om jag har skrivit fel någonstans. Skitsamma. 
 
Ha det bra!
0 kommentarer