helg i kalmaaa

Hej!
 
Jag har haft en fin helg och tog lite bilder med mobil för demonstrera. 
 
I fredags gjorde jag en gratäng med gottiga grejer som aubergine, sötpotatis, zucchini m.m.
Åt medans jag tittade på Amélie från Montmartre. Jag vet inte hur länge jag har velat ta tag i att
se på den filmen, men inte har gjort. Den var fin och knäpp, som förväntat.
 
På lördagen satt jag och läste (skrev ju att jag ska ta tag i läsningen) och åt chevreostsallad
med rödbetor och honung för det är min favvosallad. 
 
På eftermiddagen blev jag upphämtad av Elin, Oskar och Jenny. Vi åkte mot Kalmar. Egentligen skulle
Mojf ha mött upp oss men det blev tyvärr inte så pga att hon inte kände sig kry :/ 
 
När vi kom till Elins och Oskars lägenhet drack vi lite vin innan vi blev skjutsade till stan för att
käka indiskt, vilket var jättegott. 
Efter samtal om det mesta gick vi bort till sagabiografen för att kolla på den nya Bridget
Jones-filmen. 
Titt så mysiga! <3
 
Filmen började segt men kom igång efter en stund. Älskar ju de två första filmerna
och tycker fortfarande att de är bäst, men Bridget är ju alltid Bridget med alla hennes 
skavanker och härliga upptåg så tyckte ändå den var bra.
 
När vi kom hem runt halv 12 började vi kolla på en skräckfilm på netflix. Det tog ca en kvart
innan Elin däckade medans jag och Jenny satt och kollade färdigt på filmen. Den hette
6 souls och trots att jag har svårt för Julianne Moore som skådis, var den ändå väldigt bra. Tips!
 
På söndagen blev jag väckt och vi åt en god frulle innan vi åkte till modehuset/IKEA för att
spendera presentkort/pengar.  Kramade Elin hejdå innan Jenny och jag tog tåget tillbaka till Hultan.
Hon löste korsord och jag läste en pretto-tidning om film. Lyckligtvis fick jag skjuts hem, vilket
uppskattades rejält då jag hade köpt på mig en del från IKEA. Nöjd över en härlig helg med 
mycket bra sällis <3 
 
0 kommentarer