mobilbilder

Hej!
 
Jag fick förfrågan om jag kunde blogga lite. Och det konstigaste är att det var av Elin. 
Personen jag pratar med VARJE dag...Men kan lika gärna passa på att uppdatera lite
från mig och visa de senast tagna mobilbilderna.
 
Förra fredagen lagade jag och Bea en jättegod halloumilasagne samt kritiserade idol (mest jag).
Vid klockan 11 skulle jag cykla iväg och jobba på Oredan och ha sovande jour. Jag har ställt
upp mig på att jobba där under helgerna. Åkte dit och sov fram till klockan slog 7 och jag jobbade
till 12. Mysigt att få hänga med välbekanta ansikten i några timmar.
Jag har ju läst Peter Pan som jag redan har nämnt. Men titt så fin boken är?!
Den obligatoriska höstbilden är tagen för iår. En morgon när jag skulle cykla till bussen var det
såhär fint utanför min port. Helt otroliga färger. 
Nu i helgen har Anna med barn varit på besök nere i Hultan. Därför har jag spenderat all min
vaken tid med dom. Mestadels med Nora. En dag pallade vi äpplen ;)) 
För ett tag sedan köpte mamma en liten kiosk i tyg på min och Becks begäran. Självklart
för Noras skull som hon kan leka med, men också för vår skull. Som barn fanns det ju inget
roligare än att leka affär, men då fick man använda fantasin. Det finns ju helt otroligt leksaker
nuförtiden?? Avundsjuk. Efter ett tag som glasskiosk blev det istället en teater med talande
strumpor på händerna vilket uppskattades från lillskrutten och som hon tog efter och visade
Anna. 
I lördags skulle vi till Kalmar och det skulle fixas och donas. Lovisa somnade på golvet i
sin gosiga overall. Gulle <3
Vi skulle till kusin Pia. Eller det är mamma och Annas kusin, men säger det ändå.
Hon bor själv med sin lilla hund Nisse som Nora avgudade och sprang efter hela tiden.
Satt och fikade och lyssnade på när de pratade om deras släkt i några timmar innan vi
for vidare till Sebbe och Rebecka. Vi åt Libanesisk hämtmat medans de gjorde kroppkakor
innan vi tackade för oss. Anna, Lovisa och Nora skulle hem till Stockholm igen medans
jag, mamma och mormor åkte till målilla/hultsfred.
 
Mysiga dagar, som alltid. Dock var både Anna, Lovisa och jag förkylda. Jag mådde alltså inte
allt för bra på lördagen och somnade direkt när jag kom hem och när jag vaknade upp under natten
hade jag feber. Idag har jag inte feber men är fortfarande dunderförkyld, ont i halsen och har ett
enormt tryck i huvudet så det känns som att jag liksom är längre in i min kropp? Låter en aning
konstigt, men jag menar alltså att mina sinnen inte är som vanligt. Hör inget, noll dofter och
ingenting har någon smak. Väldigt jobbigt. Nu ska jag se det senaste avsnittet av Shameles.
 
Ha det fint!
 
 
 
 
 
1 kommentar
Emmy

Får man be om recept på lasagnen? 😄 trodde förresten att det va en låtsasorm på golvet, jag bara va? Har Annika det 😅

Svar: http://www.ica.se/recept/lasagne-med-halloumi-spenat-och-pumpakarnor-718382/ Den här utgick vi ifrån, men vi hade inte några pumpakärnor utan tog lite pinjenötter istället vilket funkade utmärkt.

Haha eller hur, det ser ju lite ut som det. Dock skulle det ALDRIG ske ;))
ellinor svensson