tips

Lite tips såhär en tisdagseftermiddag;
 
 
  • Säsong 3 av norska tv-serien Skam har satts igång och nu är det ur Isaks perspektiv. 
    Avsnitten släpps varje fredag!
  • Igårkväll kollade jag på dokumentären Holy Hell som finns på netflix. Den handlar om 
    sekten Buddahfield som startade på 80-talet. Michel är ledaren som får 150 personer att
    ge upp sina tidigare liv för att leva i kollektiv och ge mening till deras liv. Men efter 
    20 år ihop kommer det fram uppgifter som skakar gruppen och omvärlden. 
    Jag älskar ju dokumentärer om sekter så denna passade perfekt för mig. 

  • Amanda Knox är en dokumentär som släpptes nyligen på netflix. Den handlar om Amanda som
    flyttar till Italien för att plugga. En natt blir hennes rumskompis mördad och misstankarna
    går direkt mot Amanda och hennes pojkvän. Sjukt spännande där man ändrar sina åsikter
    fram och tillbaka. 
  • Solange Knowles (beybeys lillasyrra) har släppt ett fantastiskt soul-album. Mina 
    Favoritlåtar är Mad, Don't touch my hair och Don't wish me well. Tips för bra och 
    mysig höstmusik!
 
 
  • Jag tog äntligen tag i att läsa boken Peter Pan som jag köpte för evigheter sedan.
    Den är på engelska, men när en väl sätter igång blir språket lättare. Peter Pan har ju
    alltid varit en personlig favorit hos mig och jag har alltid relaterat till sagan. Därför
    var det så mysigt att faktiskt få läsa J.M Barries mästerverk. När jag hade läst klart
    gick jag loss på de flesta filmerna som släppts om just Peter Pan. Hook och Peter Pan
    är, tillsammans med finding neverland, mina favoriter. Tips för er som också tycker om
    sagan om pojken som inte vill växa upp och som vill se två mysiga filmer. 
 
0 kommentarer