vegetarisk boeuf bourgignon

Jag har ingen framtid som matfotograf, haha. Jag var dessutom så hungrig så 
jag pallade inte göra någon 'fotovänligare' bild än den sista.
 
Jag måste måste tipsa om en maträtt som redan har blivit en favorit hos mig.
Jag hittade receptet på en av de bästa vegetariska bloggarna Jävligt gott.
Det är en boeuf bourguignon utan kött, istället har en vegobitar. Jag hittade dock inte anammas
vegobitar utan istället valde jag deras filéer som en brukar grilla på sommaren, men jag tyckte
de funkade jättebra. Tryck på länken till hans blogg så hittar ni receptet där. Men det är som sagt
långkok så det tog ca 2 timmar att göra, men SÅ värt det. Det är inte mycket som slår när en har
stått och fixat i köket i evigheter och det verkligen är så gott att det är värt varenda sekund.
Rätten serveras med potatis i olika former. Jag valde klyftisar då det är enklast. 
 
Jag måste också tillägga att jag, otippat, hade på mig en svart polotröja och drack en
whiskey ginger medans jag lagade denna höstgryta och jag har aldrig i mitt liv känt mig
mer söder-hipster än vid det tillfället hahaha.
 
Enjoy!
Mat
0 kommentarer