Kalas och födelsedagar

Hej!
 
Som de flesta vet så har jag haft en otroligt intensiv helg, minst sagt. Men vi börjar från början.
På fredag efter att jag hade jobbat klart cyklade jag hem som en dåre och började fixa efterätt
och städa iordning. Becks hade kommit i torsdagsnatt och vi skulle ju ha kalas på fredagen.
 
Vi stod och gjorde pizzor med lite vad vi gillar ungefär, vilket blev relativt bra med tanke på 
att jag bara har en ugn och vi skulle göra 5 stora pizzor. Kändes som en pizzeria med oss
två som stod och langade fram och tillbaka, haha.
Mitt kök är ju minimalt och det är ju kanske inte optimalt att tränga in gäster där, så därför ställde 
vi ut matbordet i vardagrummet, vilket blev mysigt. Och nära till soffan vilket Jenny demonstrerar. 
Ber om ursäkt för dålig kvalité men det är mitt standardobjektiv som jag var naiv nog att tro
skulle fungera i dåligt ljus. Efter lite pizzakäk och vindrickande satt vi mest och pratade om
varandras liv, som en brukar. 
Efter några timmar körde vi musikquiz som Becks hade fixat med tema -92, vilket var jätteroligt.
Det är få lekar jag gillar, men musikquiz går jag alltid igång på. Bea och jag vann ;))
Vi käkade cheesecake och därefter satt vi och pratade om viktiga samt oviktiga saker med varsitt
glas baileys. (Vet inte varför jag måste skriva ned vad som åt och dracks? Ren vana tror jag).
Tack för kvällen kära vänner, ni vet att ni är bäst ju. Och tack för presenterna <3
Och nu övergår vi till mobilbilder då det inte togs några foton med kameran. På lördagsmorgonen
åkte Tobbe, mamma, Becks och jag mot Nyköping för att gå på min mosters 40-årsfest.
Jag var mestadels barnvakt under kalaset, men det gjorde absolut ingenting. Men Anna hade
hyrt ett jättemysigt ställe som ligger precis vid havet och där hennes vänner/familj kunde
komma och gå inom loppet av 2 dagar för att fira. Jag tyckte det var jättetrevligt att få se
obekanta samt bekanta personer som står min moster nära, då det händer allt för sällan. 
Även jätteroligt att träffa Annas kompis som bor i Norge och som Elin och jag bodde hos under
den månaden vi var där :)).
 
Efter jättegod mat med tema havet och massa målande med N åkte vi mot Stockholm där vi bara
gick upp till lgh och bytte om. 
Jag, mamma och Becks skulle nämligen på fantomen på operan. ÄNTLIGEN. Vi bokade biljetterna
redan i november förra året så det var ju ett tag sedan. Som ni förstår har vi alla sett fram emot den
jättemycket. Vi hade också kanonplatser, vilket gjorde det ännu bättre. Becks var nöjd. 
Fina fina personer!!
Alltså vad ska jag skriva?? Fantomten på operan var HUR bra som helst. När takkronan lyftes upp och
fantomen på operans titelsång spelades började jag gråta för jag var så lycklig över att få sitta och
kolla på musikalen. Överdriver inte. Filmen är ju en av mina favoriter och låtarna är några jag lyssnar
på såå ofta (exempelvis nu i skrivande stund). Alla var verkligen superduktiga och jag satt och gapade mestadels under hela musikalen. Jag blev också superimponerad av scenografin med otroligt uppfinningsrika lösningar på en så liten yta och med vackra kostymer osv. Tjejen som spelade Christine hade en röst
som fick mitt hår att resa sig på mina armar mer än en gång då hon kunde nå upp i otroliga toner.
Peter Jöback ska vi inte ens prata om. Han har ju alltid varit en favorit hos familjen Svensson och
jag har alltid älskat hans röst, men sedan han blev castad som fantomen i London har hans röst utvecklats
SÅ mycket. Så kraftfull och stark. Jag önskar verkligen att jag fick se den ännu en gång. 
(Bilden snodde jag från Alina som hade skickat denna på facebook.)
 
När musikalen var klar släppte vi av mamma inne i stan då hon skulle möta upp Tobbe,
medans Becks gasade i full fart ut till hässelby för att gå på vår faders 50-årsfest. Vi 
hade ju bokat våra biljetter innan pappa berättade att han skulle firas på denna dag,
vilket sög så jädrans hårt då jag verkligen hade velat komma mycket tidigare. Jag missade
typ allting, vilket var jätteledsamt. Men nu blev det som det blev och det finns inte så mycket
en kan göra åt det. När vi kom dit hann jag äta av Mias goda cheesecake samt sitta och prata
med de gäster som var kvar. Tyvärr var ingen från mitt gamla jobb kvar, vilket var lite synd men
fullt förståeligt då de skulle jobba dagen efter. Och idag fyller han år, min kära pappa som 
jag kan bli både jättearg och jätteglad åt och som jag alltid kommer att idolisera. Grattis
på 50-årsdagen pappa <3
På söndagen (alltså igår) vaknade jag bredvid Becks. Vi fyllde 24 år, vilket egentligen inte är något
speciellt, men en blir fortfarande lite pirrig av det trots allt. Gjorde mig lite finare dagen till ära.
Sebbe och Rebecka hämtade oss och vi åt på en jättegod thailändsk restaurang som hade
fått jättebra recensioner. 
Åt en fantastisk god gul currygryta med potatis och grönsaker. Till efterätt tog jag tryffel och 
en espresso. Älskar choklad och riktigt mörkt kaffe ihop, AH vad gott.
 
Kramade hejdå till mina bägge syskon och Rebecka medans jag, mamma och Tobbe åkte 
hemåt. Kom hem igårkväll och jag var heelt slutkörd med ett fåtal timmars sömn under hela
helgen. Så jag somnade rätt så snabbt. Idag har jag jobbat och kollat på en ny serie som 
heter Easy och som är fasen fantastisk. Finns på netflix. 
 
Jag hade iallafall en jättebra helg, även om det kändes som att en checkade av alla grejer.
"Jaha nu har vi varit på kalas, check" "Jaha nu har vi käkat, check" då det var så mycket som
skulle göras och klaffa osv. Men allt som allt är jag mycket mycket nöjd. 
 
 
 
 
0 kommentarer