hej

Hej!
 
Jag kom hem ifrån Stockholm för några timmar sedan. Så himla skönt att komma hem lite
tidigare när man har varit iväg i några dagar. För imorgon är lovet slut och det är dags att
gå tillbaka till vardagsrutinerna igen vilket ska bli lite skönt faktiskt. Men hur som haver
skulle jag uppdatera lite vad som hittades på i huvudstaden. 
 
På torsdagsmorgonen släpade jag en tung väska mot stationen. Alltid lika poppis med det ljudet
när folk ligger och sover :)) Mötte upp Becks vid centralen och vi åkte raka vägen mot 
Hermans. Inget Stockholmsbesök utan Hermans. Jag vet inte HUR många gånger jag och
Elin åt där när vi bodde där uppe..Det var iallafall lika gott som alltid. 
 
Vi promenerade i ett regnruggigt Stockholm och åkte ut till pappa och Mia där vi åt mat
och pratade och tog igen förlorad tid, som sig bör innan vi gick och la oss. 
På fredagen var pappa och Mia iväg och jobbade så jag och Becks åkte in till stan för att kolla 
lite i affärer, äta och bara strosade. Hittade mig ett par fina örhängen som visas på bild ovan.
 
När vi var klara åkte vi till Sumpan för att vänta in pappa som skulle jobba klart och
drack kaffe. Det kändes så himla lustigt och nästan bisarrt att gå omkring där,
då jag spenderade flera dagar i veckan i de kvarteren. Där ute på blåa linjen var ju
där jag hängde mest, inte mitt inne i stan. Det kändes sentimentalt att gå in i 'min' mataffär
och det caféet som alltid var stängt när pappa och jag skulle fika. Eller puben som alltid var
öppen och där fulla människor stod vilken tid på dygnet som helst. Vi åkte hem till Heléne,
Johan och Filip samt deras nya lilla hundvalp innan vi åkte hemåt.
På lördagen vaknade jag och Becks upp seeent. Vi tog tuben mot skärmabrink då vi skulle
spendera eftermiddagen/kvällen med kusiner och moster. Medans Anna storhandlade var
vi inne på Andy's lekland och herregud. Mitt hjärta hoppade ur led flera gånger om. Jag är
ju livrädd att det ska hända Nora något (Becks och jag delade upp oss och tog varsitt barn
då det var enklast) då hon är som en virvelvind. När vi kom hem lekte vi, åt mat och kollade på shrek
innan bägge barnen somnade. Jag och Becks hade erbjudit att vara barnvakter så småbarnsföräldrarna
skulle få en liten paus, om så bara för några timmar, så de gick på bio medans jag och Becks
kollade på saving private ryan. Den stod alltid på vår filmhylla när jag var liten, men jag har
faktiskt aldrig sett den förrän nu. Jag tyckte om den jättemycket, men början gav mig fruktansvärd
ångest. Pappa hämtade upp oss vid tuben på natten och vi somnade rätt så snabbt.
 
Imorse väcktes jag vid 7 och ville verkligen inte gå upp då jag fick så få sovtimmar. 
Jag följde med pappa som skulle skjutsa Becks till Arlanda och sedan åkte jag själv
tåget hemåt igen. Snipp snapp snutt, så var denna långa saga slut.
 
Ha det fint!
0 kommentarer