mamma 50 år

Hej!
 
Det finns inte så mycket att skriva, mer än att jag tänkte uppdatera lite vad som gjordes 
i helgen. Eller förra helgen? Vi börjar med fredagen. Då åkte vi till Berga för att fira Johanna
som hade fyllt år. Jag har ju inte träffat på alla ihop på en EVIGHET. Så mycket skulle 
avklaras och diskuteras samtidigt som vi blev bjudna på tacos. 
Klockan blev en del och vi gick och kubbade. Här är klockan egentligen runt halv 8. Hejaheja
våren. Notera Elin och Oskars spexiga sida med hattar.
Det blev 1-1 vilket är jämnt fördelat. 
Johanna och hennes sambo Niklas!
Och Elin och Oskar. Som sagt; spexiga.
Hejhej Elin! 
"Vi MÅSTE ta en gemensam bild på oss, det finns ju jättenågra". Så här är en uppgraderad
version av The Very Exclusive Women's Club". Haha älskar töntiga namn på gruppkonversationer.
Titta vad gulliga vi är? Jag vill bara nypa oss i kinderna. 
 
Senare fikade vi en fantastisk god cheesecake och drack kaffe medans vi spelade spel. 
Vi skrev också ner lappar på vad vi ser varandra om 5 år. Dagisfröken, specialpedagog och
kvinnofiksägare var några av mina ;))
Alltså hur fint är det inte att ägna en kväll åt att bara sitta och prata med sina vänner?
Det är få tillfällen som jag trivs så otroligt bra i en situation som en kväll med vänner där
samtal avlöser varandra. Heja vänskap!
 
Och i lördags förmiddag åkte jag, Becks, Sebbe och min moster ner till Målila för att reka med ljud/bild
inför mammas 50-årsfest. På kvällen kom gästerna. Jag har snott från Becks blogg, men hon skulle
skicka bilder som hon tog (min kamera laddades ur) till min mejl men de har inte dykt upp. Därav 
snodda bilder. Som Becks skrev kändes det inte som att man riktigt hann sitta ner och prata med
de inbjudna gästerna utan jag tyckte jag for omkring lite överallt. Självklart hängde jag mest med
Nora.
Det var lite blandade lekar, medelhavsmat som är mammas favorit, lite spex, sång från hennes kör,
lite mer lekar och efterätt. Såhär snajdig ser min mamma ut efter att två av mina fastrar har gått 
igång. 
Folk började droppa av under kvällens gång medans familjen var kvar längst, såklart. Mamma och
Becks dansar. Hur fina?
Till slut blev klockan rätt så mycket så folk (host Tobbe) somnade vid matbordet. Då tyckte vi att
det var dags att bege oss hemåt. Jag hade en jättemysig kväll där mamma för en gång skull fick
stå i centrum. Ingen förtjänar det mer än hon!
 
 Dagen efter åkte vi till Skeppet för att städa. Eller okej jag gick bort till förskolan och gungade
och klättrade med N. På bilden ska vi precis åka och Stockholmarna skulle hem till hammarbyhöjden,
men här berättar N att hon vill komma i sommar för att vara hos moster Annika som förra sommaren
och gå på Astrid Lindgrens Värld och äta glass. Gullunge.
 
På kvällen åkte vi till Silverdalen och hade spelkväll med mamma, Tobbe och Amanda. Dessutom
badade jag i deras nya badtunna vilket var sjukt avslappnande. Men efter en timma fick det räcka
för mig. Tobbe har suttit som som längst 7 timmar...
På måndagen väckte Becks mig redan vid halv 7. Det var den 10:e april och mamma kom förbi för
att äta födelsedagsfrukost med oss. Kramade de bägge hejdå och åkte till jobbet.
Okej skrattade orimligt mycket åt andra bilden när jag såg den hahaha.
Men i måndags fyllde som sagt min mamma 50 år. Och det finns ingen jag litar så mycket på
som henne. Hon har alltid personifierat trygghet och stabilitet för mig och hennes famn är
det bästa när man är ledsen, oavsett ifall man är 5 år och har slagit sig eller 24 år och är ledsen
över världen. 
 
 
Hon är inte felfri, såklart, men hon är verkligen genuint en BRA person. En sån person som alltid
vill alla väl och och som lärt oss att alla ska respekteras oavsett vem det är. Hon är klok som är jädra
uggla och det kvittar vilket problem man har, man kan prata med henne om det och då känns
problemet inte lika tungt, som att hon på något magiskt sätt har hjälpt till att bära bördan lite. 
Jag vet att det inte är unikt att säga att hon är världens bästa mamma, för alla kategoriserar
sin mamma till det, såklart. Men fan vad hon har varit och ÄR världens bästa mamma åt 
mig och mina syskon. 
 
Jag älskar dig mamma. Alltid. 
0 kommentarer