påsk?

Hej!
 
Jag tänkte visa lite bilder som min mobil fångat. 
För någon vecka sedan låg jag och Bea i deras säng och åt popcorn och kollade på ringaren i 
Notre Dame. Mysigt!
I fredags umgicks jag med Bea och Kristin, som är på besök neråt landet. 
Kristin hade redan ätit och Bea beställde mat. Men jag var sugen på att testa att göra en pizza bianco.
Som alltså är en pizza utan tomatsås. Hittade receptet här. 
Det ser inte mycket ut för världen, men det är kronärtskockskräm, lök, potatis, parmesan,
fänkål och pinjenötter. 
Jag infogar bilden från Elle's hemsida för att den ser mycket godare ut än
min bild på en pizza innan den ska in i ugnen som dessutom blev bränd på kanterna. 
Men den var jättegod. Verkligen en elly-maträtt. 
 
Vi spelade spel, vi spelade lite mer spel och vet ni vad vi gjorde mer? Jo vi spelade spel.
Förutom det satt vi och pratade fram till klockan blev 2 och vi åkte hemåt då Bea skulle
upp och jobba. Jag somnade rätt så snabbt till ett avsnitt av parks and recreation.
Igår var det påskafton och jag gick omkring så som ovanstående bilder demonstrerar.
Jag var också tvungen att visa mina nya skor från zalando, som ett par vans men med en cool detalj. Älskarom.
Jag gjorde absolut ingenting på min påskafton. Vi har aldrig firat den högtiden speciellt mycket.
Vi kanske har ätit lite mat några gånger, men inte att vi aktivt har firat den. Dessutom är min
familj utspridd i landet och detta är ingen grej att åka hem för. Vi fick påskbuffé i skolmatsalen
och jag kände direkt när jag åt janssons hur otroligt trött jag fortfarande var på den maten sedan
den åts i julas. Blä. Så jag gjorde råraka som är fantastiskt gott och kollade på serien 13 reasons why.
Jag såg klart den idag och tyckte den föll platt för min del, även att budskapet är bra.
Men den skulle nog 16-åriga Ellinor tyckt om ändå.  
 
Ha det fint!
0 kommentarer