logfest m.m

Hej!
 
Det är söndagskväll och jag glimtar lite på pretty woman som spelas på tv:n
och jag tänkte -när passar det att skriva ett blogginlägg om inte nu? 
 
För två veckor sedan började jag jobba och vi ägnade veckan till att gå på möten och planera upp hur
hösten ska se ut. Men i onsdagskväll kom iallafall min moster och minstingen av kusinskaran för att
sova över några dagar. Så på kvällarna umgicks jag med dessa ovan vilket var mysigt.
Här försöker Anna och jag övertala mamma att inte klippa sig genom att visa vilka frisyrer
hon kan göra. Ifall någon undrar vad bilden visar.
Förra helgen var det logfest, vilket är första gången jag går då jag har jobbat tidigare år. Så det
var kul att jag äntligen fick möjlighet att gå då, enligt rykten, sägs festen vara jätterolig. Jag, Elin
och Oskar gick bort till Jenny och David som hade bjudit in till förfest. Men först ska det tas kort.
 Och efter en stund anlände fler personer.
Vi satt mest och snackade och körde drinklekar, som sig bör på förfester. 
Efter några timmar åkte vi ut mot logen för att dricka blåa välkomstdrinkar och småprata med
folk en inte känner.
Tjejerna hade fixat det jättebra med god mat, pynt och beerpong-bord. 
'cause we're the three best friends that anyone could have'!!!!
Titt så söta de är!
Hahaha jag skrattade så mycket åt denna bild. Ser ni Jenny och Elins miner? Som att de har pusslat
ihop deras pojkvänner och är så nöjda över att det fungerade <3
Jag satt iallafall ihop med paren, vilket var trevligt. Men efter att ha ätit upp maten blev det att 
man gick runt och pratade med folk, körde lite beerpong och dansade. Jag och mitt sällskap gav
upp vid halv 2 och jag fick skjuts hem till Hultsfred vilket var mer än uppskattat.
Jag hade en riktigt rolig kväll så ryktet stämde väldigt bra. 
Förra veckan började barnen och man började jobba 'på riktigt'. Jag är säker på att det kommer bli
ett fantastiskt år. På fredagskvällen kom Elin, Johanna och Bea hem till mig för att hänga och
äta tacos. Bea gick hem runt midnatt medans systrarna sov över. Det blev en snabb frukost på
morgonen innan jag åkte till Kalmar för att spendera dagen i affärer, dricka kaffe långsamt och
läsa nyinköpta böcker. Fantastiskt. 
Idag åt jag frukost (havregrynsgröt m hjortronsylt, mandelmjölk och ryskt yoghurt då jag läste
att det skulle vara gott, vilket det var) framför tv:n i lugn och ro tills mamma och Tobbe kom.
ÄNTLIGEN är min bokhylla uppe. Jag har hatat mitt vardagsrum då det fortfarande stått flyttlådor
där med mina böcker. Det är ju såklart inte färdigt som ni ser, men ändå en bra början. 
Inatt klippte jag av mitt hår då jag haft sputnik på det de senaste månaderna. Dock måste jag gå till
frisören för att tunna ut det då det är mer än nödvändigt. Här sitter jag iallafall nu och bloggar,
dricker IPA och slötittar på pretty woman. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer