Min sommar

Hej!
 
Det var ju ungefär en evighet sedan jag postade något här. Sommaren börjar gå mot sitt
slut. Eller okej det är bara den 8:e augusti men vädret känns som höstväder och jag har bara
en vecka kvar på mitt sommarjobb innan jag sätter igång med mitt 'riktiga' jobb. Som jag 
för övrigt skrev på ett år framåt vilket känns jättebra. 
 
Jag har som sagt mestadels jobbat och då det har varit 13-21.30-tider är det svårt att hinna
göra roliga saker men lite har jag ändå hunnit klämma in. Så vi kör väl igång med lite bilder
ifrån sommarens härliga dagar:
 
En dag för några veckor sedan åkte Becks, Elin, jag och Bea och käkade på Smak i Vimmerby.
Vissa rätter var lite tråkiga men annars var det kanon. Bra med människor som vågar satsa.
 
För ca en månad sedan flyttade vi mamma till silvervalley då hon ska bli sambo med sin Tobbe.
Och det innebar att jag bara en vecka efter flyttade in i hennes lägenhet. Här hade jag och Becks
åkt med lite flyttlådor och passade på att äta första kvällsmåltiden. Sommarens trogna maträtt:
potatissallad och varmrökt lax. 
Dagen efter var det dags för flyttlasset att gå. Insåg ganska snabbt egentligen HUR mycket skit en
har trots att man bott i en liten etta. Dock gick själva flyttandet väldigt snabbt då jag fick hjälp av familj
och vänner vilket uppskattades jättemycket <3 Dock höll vi på mer än en vecka med att släpa på
grejer vi inte fick med på flyttdagen och dessutom städning av lägenhet SAMTIDIGT som jag jobbade,
så jag var heelt slut om kvällarna.
Ni ser ej i syne, mitt nya kök är nästintill identisk med mitt gamla kök förutom att den
är mycket större. En kväll kom Elin, Johanna och Krisse för att käka middag ihop och
få prata av oss och få gråta en skvätt. <3
En glad Elin!
En dag gjorde jag halloumisallad med nektarin som var svingott. Det kanske inte ser mycket ut för
världen, därför infogar jag en bild från Floras blogg så ni kan tänka 'oj det såg väldigt gott ut':
Jag sa hejdå till lägenheten på västra långgatan och tackade för de nästan två åren jag har bott där
och trivts offantligt bra.
Jag har också hunnit vara i Allingsås hos Vickan tillsammans med Bea och Becks som var supermysigt.
Titt vilka härligheter de är spångengänget ;))
 
Det har spelets otroliga mängder spel för det är det bästa dessa personer vet, så jag fick vara en snäll
människa och ställa upp. Annars blev det god mat, en guidad tur i ett regnigt Allingsås och otroliga
mängder kaffe samt långa samtal om sådant ett gäng gamla vänner pratar om. 
En dag spenderades inne i stan där vi var på matmarknaden och kollade runt i affärerna innan
vi satte oss och åt middag på en restaurang som hade jättegod buffé. Bra dagar med bra människor!
Efter lite sjukdom hade jag en vecka till förfogande som fick bli min lilla vacay och shit vad jag
njöt av den. Sov länge, fyllde på kaffekoppen (verkligen min definition av ledighet), åt frukost
framför tv:n och fixade och donade i lägenheten som jag inte hunnit pga jobb. Eller okej bilden
visar ju tydligt vem som gjorde det, men jag pekade iallafall. 
Jag åkte också till mariannelund med tjejerna. Vi åkte först till kokeriet och köpte konfekt och
ingefärkarameller. Vi åkte också till det nya glass-stället vilket inte var ett sådär jätteroligt ställe,
men glassen var god och sällskapet ännu bättre. Notera också kvallen på bilderna. Jag har
äntligen skaffat en ny iphåne med en jättebra kamera som gör att kameran troligtvis aldrig
kommer att användas längre. Kul. Den inhandlades för övrigt i Kalmar när vi var och firade
vår kära bror som fyllt 27 år. Hurrahura!
När vi ätit upp glassen åkte vi hem till mig. Bästa med min lägenhet? Balkong. 
En dag åkte jag och Becks ut till Järnforsen för att gå och käka på Räven och osten som
jag velat åka till jättelänge. Åt en jättegod halloumiburgare och köpte ostar då det ändå är
ett ostmejeri och herreminje vad goda de var. Rekommenderar verkligen detta ställe som ligger
mitt bland ladugårdar och ängar vilket är ett vinnande recept för hög mysfaktor enligt mig.
Jag blir ju lätt förälskad i dessa typer av platser med gårdsbutiker och caféer. 
Vi åkte sedan vidare mot Virserum där vi hälsade på farmor. Bullar, kortspel och samtal om släktingar,
marknad och minnen om en barndom som inte var som vår egen. 
Nu i helgen var jag på lövö med Emmy, Johanna, Jenny och Becks. Vi tar och introducerar den helgen
med en liten vink ifrån Mojf. 
På fredagskvällen köpte vi med oss pizza/falafelrulle för vi orkade inte laga någon mat. Vi avslutade
kvällen med att titta på film innan vi somnade rätt så snabbt på våra väl valda sovplatser. 
På lördagsmorgonen väcktes jag av den alltid så härliga rösten av Jenny som skriker att jag
ska gå upp (hon har säkerligen en annan syn på det hele). En god frukost som åts i 
lugnan ro innan vi fixade iordning oss och åkte till Kalmar med ett stop på ett kalas åt en
1-årig systerdotter som Mojf skulle på. Vi andra gick i affärer och åt god mat i några timmar.
:)
När vi hämtat upp Johanna åkte vi och handlade ingredienser till kvällsmaten som blev en fantastisk
god sojafärssås med pasta. Och till det dracks det glittrigt bubbel. Hur fint?
Lite senare åt vi ost och kex och spelade lite olika spel fram tills det blev natt och vi somnade.
På söndagen vaknade vi sent och åt en sen men god frukost. 
Efter lite städning av husen tog vi lite kort, för det är ett måste. En mycket mysig helg med vänner!
När vi kom hem kramade jag om syrran som skulle bila upp till Umeå då hon börjar sitt nya jobb
imorgon (!). Fasen vad vi bråkat denna sommar, helt sjukt. Så därför är det skönt och fruktansvärt
välbehövligt med lite distans, även att hon är min soulm8. 
igår började jag jobba igen och jag jobbar, som tidigare nämnt, sista veckan vilket är lite tråkigt då jag
trivs så pass bra. Men ser ändå fram emot en bra och spännande hösttermin. Men idag är jag ledig
igen och sov längre än vanligt men jag passar på att njuta av tystnaden och ensamheten då jag inte
har varit själv på hela sommaren. 
Det är fortfarande lite kaos i min lägenhet då jag inte har fått upp min bokhylla ännu, men sovrummet
blev klart väldigt snabbt. Spegeln är min mammas som fick hänga kvar och den otroligt fina
bänken har min morfar gjort och stod på min mammas familjs sommarställe när hon var barn.
Jag frågade ifall jag fick låna den på obestämd tid, vilket jag fick och jag älskar den. 
En annan grej som är färdig är min hall. Jag älskar den, förutom att växten ska flytta lite på sig
men annars är jag nöjd. Jag vill gärna vara helt färdig och köpt alla grejer jättesnabbt men får
bo in mig lite, men än så längre trivs jag som sagt jättebra. 
 
Pjuh, detta har tagit lång tid att göra (varsågod Elin!!!) så nu ska jag ut på balkongen och lyssna
på poddar och dricka iste. Jag är inte ironisk. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer