årsresumé 2/3

Låtom oss fortsätta med del 2 av denna årsresumé.
 
Maj 
 
Jag satte igång våren med att äta utomhus, utan att frysa, med mina vänner. Jag och Becks åkte
till Stockholm för att gå och titta på Hans Zimmer, som vi fick i tidig födelsedagspresent av vår moster.
Och jag satt och grät och log omvartannat för det var SÅ SÅ SÅ bra. Bästa presenten för två 
soundtrackstokiga systrar. Grillade första gången vilket tog fleera timmar då Bea och jag köpte
en engångsgrill som knappt fungerade haha.
 
Juni
 
I början av juni flög jag och mamma upp för att se Becks ta sin examen efter tre år som lärare inom
fritidshem. Jag har aldrig varit mer stolt över henne än vid det tillfället. Detta firades vid två tillfällen
med familjen och vännerna. Midsommar firades i Beas stuga i Ohamn med mat, beerpong och 
en magknip utan dess like på natten (varsågod för infon). Efter mycket om och men hur hösten
skulle se ut delade vi upp vår klass i låg och mellanstadiet och jag fick skriva på ett 1-årskontrakt
för att fortsätta jobba, fast i lågstadiet på särskolan. Det anställdes två nya lärare, Johanna och
Ida som jag hann lära känna lite innan skolavslutningen med bl.a. en vinkväll uppe på berget
vilket var supermysigt.
 
Juli
 
Jag bloggade knappt denna månad men jag åkte till London med mamma och syrran vilket var
jättehärligt. Vi hann få in rätt så mycket besök och turistiga saker ändå. Bland det bästa var ju
helt klart att besöka Harry Potter-museét. Jag är ju ändå en 90-talist och är uppväxt med de
böckerna och filmerna. Något annat jag gjorde var att göra två tatueringar ba sådär. Ena var
planerad och den andra var inte det. Men tycker fortfarande om dom lika mycket. 
 
Jag började också sommarjobba på stället jag jobbade på året innan, men jag trivdes så pass
bra att jag inte tvekade på att säga ja när jag fick förfrågan. Mycket jobb julimånad, men samtidigt
trivdes jag som fisken i vattnet så det var inga problem. 
Augusti 
 
Jag fortsatte jobba rätt så intensivt i början av månaden, men jag hann ändå med att flytta ut 
min mamma till Silverdalen för att bli sambo, flytta ut mig själv och in i den lägenheten samtidigt
som jag jobbade varje dag. Jag var heeelt färdig när allt var klart. Men jag trivdes jättebra i 
lägenheten direkt. Så konsigt att se hur annorlunda mitt kök ser ut till skillnad på nu. Jag hann
iallafall klämma in lite vänner, åkte till Allingås med Bea och Becks för att umgås en helg med
Vickan vilket var jättemysigt. 
 
I mitten av månaden började mitt 'riktiga' jobb och det var möten hit och planeringar dit. 
Barnen började skolan och det kändes bra redan från början med allt. Jag åkte till Lövö,
som varje år med vännerna och det var logfest. Jag minns att detta var en intensiv månad
där jag knappt hann andas. 
 
 
0 kommentarer