Elins födelsedagsfest

Hej!
 
Idag är det den 17:e februari (också Emmys 25-årsdag, grattis härliga barndomsvän och
trogna bloggläsare haha <3) och jag har haft en riktigt bra dag. Jag trivs så oförskämt bra med
att jobba på grundsär. Igårkväll var jag och mina jobbkollegor på kinan och åt, vilket var 
jättemysigt. Dock togs det inga bilder, tyvärr. 
 
Nu börjar jag tappa tråden för syftet med detta blogginlägg var ju att skriva om förra 
helgens festligheter. Elin fyllde ju, som tidigare nämnt, 25 år i fredags. Självklart skulle detta firas.
Tyvärr togs det alldeles för få bilder men fick ta några stycken från födelsedagsbarnets mobil.
 
 En selfie måste en ju ta när glammet är på. Dock är denna tagen exakt klockan 23.38, så vet
inte hur glammig en ser ut vid den tiden på dygnet. Men hade iallfall sammtslinne över en 
t-shirt á la 90's, svarta byxor och lite guldrödaktig sminkning. Frillan var egentligen utsläppt
men som alltid när det har gått någon timma eller två sätts det upp i min trogna bulle.
 
Bea, jag, Jenny och Johanna åkte mot kalmar försenade men ändå peppade lyssnandes på schlager
i bilen. Kom hem till ett otroligt festlig lägenhet där Elin hade fixat jättefint. Hon bjöd på 
både vanlig smörgåstårta samt vegansk smörgåstårta som var jätttegod men som jag
råkade spilla välkomstdrinken på, härligt första intryck av fröken Svensson...
 
Det som var så roligt med denna fest var att få träffa Elins Kalmar-vänner. Känns konstigt
att veta allas namn då hon har pratat om dom jättemånga gånger, men ändå aldrig ha fått träffa
dom och de var supermysiga hela bunten. Jag förstår verkligen varför hon hänger med det gänget. 
 
Elin är ju den typiska lekartypen så självklart var det en kväll smockfull med lekar efter lekar.
Vi åt kladdis och skrattade åt de berättelser som vi hade skrivit ner på lappar när vi kom dit,
som vi därefter skulle gissa vem som hade upplevt. 
Jag valde att skriva om att jag varit på livets ord och tagit nattvarden två gånger. Ingen trodde
det var jag som hade gjort det såklart. Självklart var det mycket diskussion om barnomsorg då nästintill
alla pluggade eller jobbar inom det. Efter mer lekar och när klockan blev alldeles för mycket bestämdes
det för att gå bortåt stan. 
 
De flesta började droppa av då klockan ändå var runt 2-tiden. Men detta gäng plus jag och Simon 
som inte är med i bild gick till O'Learys för att hänga lite till. 
Det var så sjukt mycket folk men tack och lov fick vi ett bord. Drack öl och pratade om 
det mesta. 
Simon, Jenny och en suddig David!
Elin och Oskar, gullisar. 
Det tog väl fem sekunder för mig att lägga mig ner innan jag somnade. Vaknade bredvid denna
skönhet klockan 11 och vi åt frukost.
Och såhär såg hela söndagen ut, hur mysigt?
Kollade på fantastic beasts, eller jag iallafall......
Vi beställde hämtpizza innan jag och Jensan tog tåget vid halv 5 och åkte hemåt.
 
Tack för en jätterolig fest Anders!! 
 
Jag måste förresten visa denna. Jobbar ju på min gamla låg och mellanstadieskola och det
mesta ser ju exakt likadant ut på gott och ont. När eleverna hade träslöjd i veckan kändes
det som att jag var 12 år och gick in för att själv ha träslöjd. ALLT ser likadant ut. Och såg
att denna hängde kvar som min grupp gjorde i 6:an. Jag är i den gröna tröjan, vilket
kanske syns. Minns att jag var svinnöjd med 6:ans skolfoto då de tidigare åren hade
varit fruktansvärt fula haha. 
 
Denna helg ska jag inte göra NÅGONTING. Eller okej jag ska storstäda och tvätta då det
inte har prioriterats när jag kommit hem vid 5-tiden varje dag. Men det ska bli så otroligt
skönt att få sova ut och bara ägna dagarna till att kolla på de oscarsnominerade filmer
jag ännu inte har sett. Nu ska jag iallafall tappa upp ett bad och sjunga högt till musikaler.
 
Ha det fint!
0 kommentarer