Meryl Streep är fucking queen

 
 
Inatt var det Golden Globes 2017. Jag kollade lite men absolut inte hela. Dock hann jag 
kolla när denna fantastiska människas skådisprestationer hyllades. Givetvis pratar jag om
Meryl Streep som är en av världens bästa skådisar, utan att överdriva. Hon höll även ett tal
som nu har blivit viralt, där hon pratar om deras kommande president Trump och hur han
var otroligt funkofobisk mot en reporter osv.
 
Hon pratar även om hur pass viktigt det är att de som tillhör Hollywood verkligen
utnyttjar sina privilegier. Säga vad man vill om kändisar och hela det fenomenet,
men makt -de har dom. Därför är det så viktigt att människor som Meryl Streep
som befinner sig i den maktpositionen verkligen klart och tydligt yttrar åsikter som är
så brutalt viktiga att sägas, men framförallt lyssnas på. Trumps svar till henne
på twitter var 'over-rated actress'. HAHAHA orkar inte, jävla loser. 
 
Heja Meryl, du är och förblir både en av mina favoritskådisar men också en 
feminist jag ser upp till sååå otroligt mycket. Sluta aldrig kämpa!
0 kommentarer