nyår m.m

Hej! 
 
Det är ett nytt år sedan mitt senaste inlägg. Jag skrev ett långt inlägg om det men
klumpig som jag är råkade jag radera det. Heja Elly du är bäst, ingen protest....
 
Orkar inte skriva om det då det var många rader och jag ska snart iväg så därför
får det bli ett vanligt inlägg á la ellibellinor.blogg.se.
 
Förra veckan hade jag och Becks bjudit hem Johanna, Emmy och Jenny hem till mig. Johanna
kom tidigare så vi åkte och handlade och hon lagade en fenomenal sojafärssås med pasta. 
Åkte även förbi Emmy och hennes pojkväns fina lilla hus här i Hultsfred då hon ska bli Hultsfredbo
innan de åkte hemåt. Alltid lika trevligt att träffa personerna jag har växt upp med. Helt sjukt
egentligen att tänka att vi har känt varandra i ca 20 år....Knäppt!
Dagen efter (fredagen) bjöd jag in Bea och Krisse och vi bestämde oss för att göra vietnamesiska
vårrullar som var HIMMELSKA. 
Åt marrängswiss och drack kaffe innan vi ägnade resterande kvällen åt att spela rita-gissa spelet
vilket är ett av få spel som jag tycker om. Mycket mycket fin kväll. 
På lördagen var det nyårsafton och detta nyår såg annorlunda ut än förra året då det var jag
som fick välja vad vi skulle göra. Och det blev att se filmklassiker hela kvällen och äta en god
tacos.ÄNTLIGEN har jag sett Gudfadern 2 då jag såg första filmen redan 2012 och blev frälst
så har tjatat på mig själv inombords att se den och nu är det gjort, älskade den. 
Efter att ha sett färdigt den otroligt långa filmen åt vi tacos med mängder av koriander och 
guacca.
 
Därefter såg vi Citizen Kane som också var bra innan Becks tvingade ut mig klockan 12
för att se på fyrverkerier och dricka ett glas pepsi max. Vi somnade sent i ett nytt år och
var nöjd med mitt nyår!
På söndagen blev det en traditionell nyårsdag spenderades med braiga personer ätandes
pizza, eller okej jag åt vietnamesiska rullar då det är godare. Spelade spel i massor
och på ovanstående bild körde vi kotten som jag inte har kört sedan vi var små och vi
ALLTID spelade det. Superkul. Elin skulle sova över så hon och jag satt uppe och 
pratade länge länge på natten innan vi somnade.
Har varit ledig i veckan så dagarna har ägnats till att kolla på svartvita filmer, vilket är 
bland det bästa jag vet. Det började snöa igår vilket inte är jätteroligt men inget en inte
kan förvänta sig när det bara är januari.
Igår skrev Mojf 'vill ni komma och äta scones och dricka te hos mig?!' och självklart vi ville det.
Hon tog ut massa gottigheter som de hade ätit på nyår och ville bli av med vilket var helt
fine by me. 
Här ska hon demonstrera när Flora lägger sig ner haha. 
Ägnade kvällen åt att mestadels prata om Skam då Mojf är besatt av Noora och William
vilket jag förstår då jag också var det när jag såg andra säsongen. Men tycker ju att
tredje säsongen är bäst pga älskar Even och Isak ;)) Och återigen spelades det rita/gissaspelet.
Tröttnar som nämnt aldrig på det. Mysig kväll!
 
 
Det var allt för min dator dör om 5 sekunder så måste lägga ner. 
Ha det fint!
 
 
 
 
0 kommentarer