Kalmar och Kalas

Inser att jag tar mindre och mindre kort för varje dag. MÅSTE skärpa mig.
Men här är de fåtal bilder som knäppts de senaste veckorna. 
 
Förra fredagen åkte jag, mamma och Sebbe upp till Stockholm. Sebbe för att umgås med Rebecka
som har sin praktik där uppe och bor nu hos vår pappa och hans sambo som jag spenderade
min lördagseftermidddag med. Sedan åkte jag till hammarbyhöjden igen då jag och mamma skulle
vara barnvakt åt bl.a skrutten ovan och hennes storasyster medans föräldrarna fick en välbehövlig
paus från tvåbarnslivet en kväll. Det gick bra då det lektes för fullt och kollades på dr mcstuffins
(gick för övrigt omkring med 'dags för undersökning dags för undersökning' i mitt huvud i flera dagar
efteråt), men somnade inte förrän sent och vaknade tidigt av att Nora hade lagt sig mellan mig och
mamma på våra madrasser, så hon låg och kollade på mig. 
Vet inte om det var gulligt eller obehagligt haha. 
Och såhär härlig såg jag ut i ungefär en vecka. Det ser kanske ut som jag har gråtit, men har varit sjuk.
Och nu snackar vi sjuk sjuk. Sådär att en tror att man dör långsamt. Haft feber till och från i
flera dagar i rad, haft jätteont i mina bihålor samt en konstant huvudvärk som gör att en knappt
kan ha uppe sina ögon som för övrigt rinner hela tiden. Usch, det var längesedan jag mådde
så dåligt. Så inget jobb för mig vilket har varit så himlans tråkigt. Jag var inte ute förrän i
fredags så när jag kom ut och solen sken höll jag en hand framför mina ögon som en 
vampyr som ska ut i solsken haha. Aja jag mår MYCKET bättre nu (eller okej är förkyld men
det är en petitess).
 
I fredagskväll umgicks jag med denna skönabönan. Bilden är från ett annat tillfälle men tog inga bilder
så denna får duga. Vi åkte och handlade pizza-ingredienser och åkte hem till henne. Åt en
fantastisk god pizza, drack vin och kollade på youtube-klipp innan jag gick hemåt. 
Mysig kväll med en fin person.
 
I lördags förmiddag åkte jag ner till kalmar. Elin hämtade upp mig och vi åkte till affären och handlade
mat som vi åkte hem till henne och började förbereda tills dessa två personer kom. Vi gav det som
en liten försenad födelsedagspresent: mat samt bio. Vi gjorde sötpotatispommes och egengjorda
hamburgare/halloumiburgare med bakat bröd och massa goda tillbehör som coleslaw och guacca
m.m. Mycket lyckad mat om jag får säga det själv, och det uppskattades även från de övriga.
Sedan gick vi på bio, hundraettåringen. Skrattade, men handlingen var oerhört platt tyvärr. 
Vi bestämde att vi skulle gå till någon bar och dricka varsitt glas (tog en alldeles för dyr
whiskey sour....) så det gjorde vi. Jag kände mig oerhört gammal då det var så hög musik.
Man kan ju liksom inte sitta och prata utan en måste skrika hela tiden?! Detta är den enda bilden
från helgen, tyvärr. 
 
Gick hemåt och somnade på en madrass bredvid Jenny och Mojf. Oskar bjöd på goda pannkakor 
morgonen efter och sedan åkte vi och handlade lite innan vi åkte hem igen. Jättemysig helg 
med dessa personer <3
Efter vi lämnat av Mojf och Jenny i Målilla (och gick in och sa hej till Eva och Hasse en snabbis!)
åkte vi till Bea då vi skulle fira henne lite då hon fyllde 24 år den 16:e. Kristin kom också.
Hon bjöd på pizza (likadan som vi åt i fredags men den var så god så kunde lätt äta den en gång till)
med chevré, honung, päron och valnötter. Vi spelade spel och intog kladdkaka och kaffe
innan jag åkte hemåt. 
Mina fotoalbum ligger nere i förrådet så orkade inte gå ner och hämta dom men hittade detta kort
liggandes i garderoben. En gammal goding på Bea och mig när vi dansar. Vi var med i en dansgrupp som
kyrkan hade. Det var bara jag, Bea, Vickan och Becks tillsammans med en dansledare haha.
Jag har hört i efterhand att Elin (och johanna?) hade kommit första gången men slutade därrefter haha.
Vi dansade bara till kristna låtar och gjorde uppträdanden i kyrkan och även på skolan haha.
 Vet inte om jag någonsin har nämnt det på bloggen men spenderade mycket av min barndomstid
i kyrkan, som de flesta barn i Målilla då det + sport var de enda aktiviteterna som fanns att tillgå
men tyckte det var superroligt. 
Hahaha älskar denna bild. I den åldern vi började sminka oss. 
 
Bea är den äldsta kompisen jag har då våra föräldrar umgicks när vi var bebisar. Så det blev
en självklarhet att vi blev bästisar. Sedan gled vi ifrån varandra när jag gick i femman, men
jag har ändå haft henne i mitt liv på ett eller annat sätt då hon blev bästa kompis med Becks
och vi har firat varandras födelsedagar m.m. Och för några år sedan började vi umgås 'som vanlig'
igen. Och idag när jag ska fylla 25 år och hon är 24 år så är hon en av mina absolut bästa vänner.
Ändå gullig grej att hitta tillbaka till en av sina barndomsbästisar <3<3 En försenad
grattishälsning Bea. Du är fantastisk på alla möjliga vis, glöm aldrig det!
 
Ha det fint!
0 kommentarer