London del 2

Okej vi fortsätter väl:
 
Jag hade ingen bild från lördagsmorgonen så snodde ett foto från Becks. Vi åkte mot 
Victoria Station och lyckades finna ett café som hade fått fina recensioner för att
käka frukost. Jag måste poängtera att hotellets frukost verkligen inte var något roligt 
då det fanns bara rostade mackor med sylt samt påskaffe som gör vilken kaffedrickande
svenne ledsen i ögat. Jag råkade beställa alldeles för mycket mat då jag trodde det
skulle vara någon slags frukostbuffé men det var serparata maträtter. Nej, inte ens
jag orkade äta upp detta.....
 
Och så var det ännu en grej vi hade längtat efter. Att ÄNTLIGEN få gå på Harry Potter-muséet.
Jag ska inte ens beskriva hur COOLT det var. Ser ni lyckan i denna 24-årings ansikte? Så
gick vi omkring hela tiden. Så här kommer lite bilder från stället:
 
Word J.K!
 
Öppningen in till hemligheternas kammare. 
 
Overkligt att befinna sig i den stora salen, som jag blev förvånad över att den var så pass liten då
den ser gigantisk ut på film?!
 
Ingången till Dumbledores kontor!!!!
 
Överallt fanns dessa pinaler som alla hade varit med i fimerna på olika sätt.
Bl.a. de vises sten, kristallen som Dumbledore dricker den giftiga drycken
och den gyllene kvicken.
 
Statyn som stod vid 'the magic of mysteries'. Tycker den är råcool, även att den var hemsk.
Jag kommer ihåg när jag läste sista boken och de beskrev denna staty och jag förstod inte
riktigt vad de menade med att mugglare trycktes ner och jag hann tänka att det var riktiga
döda mugglare som tvingades befinna sig under en platta haha.
 
Ser ni vems peruk och ansiktshår det tillhör?! ;))
Det var superkul att de visade upp dessa småsaker som sminkbordet som användes med exakta 
papper på hur det såg ut en vanlig morgon när skådisarna skulle till sminket.
 
..Jag var tvungen!
 
Hogwartsexpressen till höger där de hade dekorerat alla kupéer med hur det såg ut i varje
film vilket var jättecoolt. Här dog min mobil så är tvungen att sno lite fler bilder från Becks..
 
Hahaha jag skrattade så himla mycket åt denna. Snacka om två losers i en bil. 
Men vi var tvungna att sitta i Weasley-bilen. Ser ni där bak då? Schackpjäserna från
första filmen!!
 
Här går modern igenom bron som går in till slottet och som eleverna spränger i sista filmen.
 
'The creature shop' var en av mina favoritavdelningar då det var svincoolt att få se hur de hade
skapat alla olika icke-mänskliga varelser. 
 
Jag poserar lite casual i diagonalley, vadårå?
 
En annan bild som jag skrattade rakt ut när jag såg den. Måste jag ens skriva att mamma tog denna
och det var den enda hon tog och den blev såklart suddig. Men huvudsaken är att slottet syns i
bakgrunden som var så himla detaljerat och coolt. 
 
Efter att vi käkat och druckit en butterbeer (vi var ju tvungna liksom) och efter flertals timmar av
oh-ande och ah-ande, åkte vi bussen hem igen helt slut efter en otroligt lyckad dag. 
 
På lördagen åkte vi till Camden market. Elin och jag bodde ju strax efter skylten. 
Marknaden var ju enorm och det fanns jätteroliga saker, dock köpte jag inget. Här tatuerade
sig Becks så hon också hade blivit sugen efter min. Hon gjorde deathly hallows på handleden
som blev jättecool. Och vad gjorde jag? Jag blev sugen på att tautera mig igen. Och jag
blev svinnöjd även med denna trots att den gjorde jädrans ont och jag ville slå till hen flera 
gånger pga smärtan. Jag visar upp både tatueringarna någon dag framöver tänker jag.
 
På kvällen åkte vi och käkade halvkass pizza på en italiensk restaurang med otroligt
högljudda italienare, innan vi åkte hem tidigt då vi skulle upp vid klockan 4 på morgonen.
 
En turist som tycker det är alldeles för högt ljud på tuben haha.
 
På söndagsmorgonen var jag helt död efter lite sömn. Vi åkte mot flygplatsen där vi hann käka
lite frukost (okej väldigt många bilder på min frukost?!) innan vi befann oss på svensk mark igen
runt 12-tiden. Jag har iallafall haft jättebra dagar tillsammans med min syster och mamma. <3
 
I måndags började jag sommarjobba och det rullar på som vanligt. Oerhört att komma snabbt in i rutiner.
Vi hade iallafall med oss en liten kusin till Småland som har sovit hos hennes moster så har hängt
med henne innan jobbet. Här satt hon och tittade på shrek...
 
Nu är jag HELT slut att ha gjort detta blogginlägg. Eller jag var ju tvungen att dela upp dem.
Ha det fint!
1 kommentar
Krister

Män lever kortare tid än kvinnor
7 av 10 som tar livet av sig är män
Närmare 100% av de som dör på arbetet är män
- Därför är jag INTE feminist

Svar: Hörru Krister, det gör inget att du inte är feminist. Alla har olika åsikter och det är väl tur det. Kramis!
ellinor svensson