London

Hej!
 
Det kanske är dags att uppdatera denna lilla blögg då vi ändå kom hem i söndags och det 
är redan torsdag. Jag tog inte med mig kameran då Becks ändå skulle ta med sin och det
isåfall skulle bli samma typ av foton så pallade ej. Men mobilen användes flitigt då det ändå
är mycket att fota när en befinner sig i ett annat land, oavsett vilket. Det kommer bli ett rätt
så långt inlägg så varnar för mycket text á la Ellinor. 
 
Vi börjar från början då vi körde från Hultan runt 11 på kvällen. Vi sov i bilen då flyget skulle iväg
halv 7. Eller mamma och Becks somnade i bilen medan jag själv inte kunde sova så var HELT
slut ungefär hela onsdagen. Jag börjar bli gammal. Vi kom till London ungefär runt 9-tiden och
vi skulle inte checka in förrän 2-tiden. Så vi passade på att gå omkring och utforska området
runt hotellet samt käkade frukost. Här hade mamma fått sin mat men ej Becks så hon ger 
lite avundsjuka blickar då hon var hungrig.
En klassisk vegetarisk frukosttallrik i London. Men detta var sjukt najs då en inte hade käkat sedan
kvällen tidigare. 
Bra första val av restaurang då det var supermysigt och vi satt uppe vid takterassen där en kunde 
spela pingis samt lyssna på kockarna som snackade brittiska med varandra med slammrande
kastruller runt sig. 
När vi kom till hotellet somnade jag så fort mitt huvud nuddade kudden. Jag fick sova några
timmar innan vi åkte till Notting Hill.
Vi skulle leta efter en relativt bra restaurang och vi hoppade av på ett ställe då Becks såg
lampor och det brukar indikera en bra restaurang. Och jisses vad rätt hon hade. Så otroligt
pittoreskt, supergod mat och jättetrevlig personal. 
*matfotografen ;))
 
Då rätterna var så pass små så tipsades det att ta tre maträtter, vilket vi gjorde. Dessa två tog 
bl.a. jag. Den översta är jättesvår att placera smakmässigt men det var något slags hårt
bröd, betor med hummus och någon annan röra. Sedan åt jag en himmelskt god fänkål med
massa gottigheter på som är det godaste jag någonsin ätit. Och till det en jäst cider som
också var jättegod. Jag är annars väldigt kräsen när det kommer till cider då det brukar vara
sött, men detta var jättegott. Så tips till jättegod mat: the shed i notting hill.
(Becks tyckte deras kött var svingott så det funkar även för en köttätare.)
Vi kom hem relativt tidigt då vi ändå kommit till London på morgonen och sovit ("sovit") i en liten bil
under natten. Här är det glada gänget!
 
På morgonen åt vi frukost innan vi begav oss ut. Meningen var att vi skulle åka en hop on hop off men
jag hade bestämt mig innan jag hade gått och lagt mig på kvällen att jag skulle:
...tatuera mig. Nu låter det som att det var ett spontant beslut men det var det icke. Eller okej
att GÖRA den där och då var väl spontant men jag hade bestämt ett bra tag vad jag ville ha
och vart den skulle sitta. Suuuupernöjd!
Sedan åkte vi en sån där buss som inte alls var värd pengar. Det var jättemycket trafik så vi 
stannade konstant och de hoppade mellan ställena i den guiden en fick vilket var irriterande
då London ändå har en spännande kultur och historia. Synd var det iallafal. 
London Bridge åkte vi över iallafall och det enda jag minns var att vid 2012 (?) åkte det
genom mängder med båtar för att fira antingen bron eller drottningens födelsedag?!
Vi kom hem och bytte om väldigt snabbt innan vi tog oss in till stan igen för att äntligen få
titta på lejonkungen - musikalen. Jag har verkligen verkligen velat se den sen jag såg detta
klipp för massvis med år sedan. Vi hann ta varsin drink (GT för mig såklart!) innan vi intog
våra platser.
Alltså vad ska en skriva egentligen? Jag kan inte ens beskriva det. Det var så fenomenalt
som en hade hoppats på. De är ju så talangfulla och jag blir så mäkta imponerad över de
spektakulära kostymerna och hur de tänkt till med den mäktiga scenografin för att försöka
få till det på en så pass liten yta. Den var som sagt jättebra!!
 
Fortsättning kommer..
0 kommentarer