Becks examen

Hej!
 
Jag är nu hemma från Umeå. Egentligen anlände vi i min längehet igår, men vi kom bara
hem och jag gick verkligen direkt och la mig och somnade och sov hela natten. En blir helt
slut av att åka från klockan 7 på morgonen till halv 8 på kvällen. Men låt oss titta vad jag
gjorde i helgen:
 
I torsdagskväll tog jag och mamma tåget till Kalmar. Vi kom till Sebbe och Rebecka där vi fick mat
och pratade innan vi somnade. Klockan kvart över 5 hade vi bokat taxi som skjutsade oss till
flygplatsen. Här är jag och en moder på ett flygplan på väg uppåt landet. 
Becks hämtade upp oss och vi åkte hem till henne där vi åt mat innan vi begav oss ut igen. 
Vi skulle på brännbollsyran då hennes kompisar skulle spela. Det var ett mycket större 
event än vad jag trodde och det var såååå många planer. Ovan är Becks kompisar som hade
klätt ut sig till 'bönder'. Det var kallt, men det var ändå väldigt skönt att sitta i solen och 
titta på brännboll.
 
Efter några timmar åkte vi hem igen. Becks skulle ut på fest medans 
jag och mamma åkte och hängde på IKEA sedan åkte vi hem och hade fredagsmys
med film och chirre. 
Jag var tvungen att knäppa ett foto på hur ljust det var utomhus. Här är klockan halv 1 på natten.
HELT SJUKT. 
På lördagen åkte vi till Becks examensceremoni som var själva sytet med resan. Becks
är nästan längst ut till höger. Fin musik, fina tal som skapade tårar för vissa blödiga personer
(host host mamma) och ont i händerna av alla applåder. 
Och här är den nyexade systern som har spenderat 3 år uppe i Umeå för att plugga till
fritidslärare/bildlärare. Jag kommer liksom ihåg när vi släppte av henne där?!
Jag ska inte skriva något längre då hon redan fått höra detta av mig miljoner gånger, men
jag har aldrig varit såhär stolt över henne. Min knäppa, roliga, fantasifulla, kreativa,
humörsvängda syster som alltid fick höra att hon var jobbig på lektioner och som tonåringar
hatade barn som aldrig ville jobba med barn i framtiden. Och nu står hon här och ska 
hänga med barn som sitt yrke och älskar det. Ändå väldigt ironiskt, men roligt. 
Och här är jag. Det är min favoritjumpsuit som inte alls syns på bild. Jag använder den när jag
vill känna mig lite finare, och detta var ett ypperligt tillfälle. 
På kvällen åt vi på pinchos som jag hört mycket om men aldrig ätit på. Och det var svingott,
med ett passande koncept i dagens teknologiska samhälle. Efter några timmar av god mat
och bästa sällskapet åkte Becks vidare medans jag och mamma åkte hemåt. 
Jag tog inga bilder på söndagen, förutom denna affisch som jag själv vill äga. För star wars-fans
behövs det ingen större förklaring.
 
På söndagen sov vi rätt så länge och vi städade iordning Becks lägenhet innan vi åkte in
till stan och tittade runt i affärer samt fikade. Vi åkte även ut till den skola Becks ska jobba på i höst. 
På kvällen gjorde vi varma mackor och tittade på filmen Lion innan vi somnade.
Orkade inte vända dom. Snacka om lat. Men det kan bero på att jag har en syster som sitter
mitt emot mig och som nu i denna sekund håller på att rensa MINA kläder?? 'vi måste göra
plats för mina kläder nu Elli'.............
 
Bilderna visar iallafall känslostormen en känner under en låång bilfärd. Förvisso sov jag i
tre timmar av den 13 h långa färden, men det var ändå jobbigt. 
 
Denna är tagen från i morse när Bea kom och käkade frukost. De ville inte vara med på bild
men de blev de ändå hehe. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer