veckan som har gått

Hej!
 
Här sitter jag och snyter mig som en galning. Jag vill bara bli helt frisk tills på onsdag
då jag ska till London med mamma och Becks. Finns det något värre än att vara sjukling
utomlands? Okej I-landsproblem, jag vet; men ändå. Sitter också och lyssnar på 
80-talets smörigaste låtar och sjunger högt till I WANNA KNOW WHAT LOVE IS
och känner att mer behövs det inte göra denna dag. Jag har en veckas semester
innan jag sätter igång med sommarjobbet. Men här  är mina senaste bilder tagna med mobilen:
Den 16:e juni var det skolavslutning för klassen och det avslutades med lite tårta och planering för
hösten. På kvällen kom min moster och mina två gölliga kusiner på besök till Smålandet. Här tittar N och
jag på Madicken. 
Under lördagen var det jättevarmt så vi bestämde att vi skulle åka till hesjön för att bada och
fika. Dock hann det bli blåsigt och lite småkallt så det blev inget mer än att doppa fötterna,
titta på grodynglar (som N självklart ville ta med hem för att ha i hennes rum..) dricka kaffe 
och göra personlighetstest på varandra. (obs ej barnen för det vore otroligt konstigt?!)
Förutom att gullegosa med mina kusiner bestämde vi lite spontant att åka till älgparken då jag
hade det som en rekommendation sen mitt egna besök några dagar tidigare. Becks och jag hade
hand om mellisen och vad är inte bättre än att käka goda smålandsrullar? Byfolket har fått konkurrens.
Det kanske inte ser det godaste ut, men de som har käkat smålandsrulle vet hur PERFEKT
den är.
Givetvis var det killingarna/getterna som blev mest poppis, även att älgarna såklart uppskattades.
På eftermiddagen åkte stockholmarna hemåt efter en intensiv men mysig helg. 
Förra måndagen jobbade jag extra på fritidset innan jag gick och hade planeringstid. När vi hade
jobbat färdigt hade vi bestämt sen tidigare att vi skulle ha lite knytis och fira in sommarlovet 
och den gångna terminen med lite proscecco och tilltugg. Här är tre av mina härliga kollegor:
Lotta, Johanna och Ida. Många timmars prat om allt mellan himmel och jord. Mycket mycket
trevligt. 
Vi hoppar till fredagen då det var midsommarafton och den firades i Beas stuga i Oskarshamn. Vi började
duka fram knytis-maten vi hade med oss väldigt omgående. Här är Bea och Becks. 
Jag älskar skrattbilder, finns det något finare liksom? Här är Essa och Kristin. 
 Här posas det. Så udda att se mig utan glasögonen ju?!
Synd att jag inte tog någon bild där mina kläder syns då jag älskar min nya jumpsuit. Men här
syns den lite och det är alltså inte ett linne och byxor utan det sitter ihop. Kvällen kan summeras
med mat, lite mer mat, drinkar, pekleken, beer-pong, "JOOAACHIIIIM" och en fruktansvärd
magvärk för min del klockan 4 på natten som gjorde att jag inte kunde somna förrän vid 7 på
morgonen. Men annars en väldigt bra midsommar.
Dagen efter sov vi väldigt länge och käkade brunch innan vi städade iordning stugan och åkte
hemåt. Egentligen skulle jag åka till Kalmar för att sova hos bästisen men varken hon eller jag
var i sitt esse så jag åkte istället hem och käkade bakispizza och tittade på film med Becks.
Istället åkte jag till Kalmar över dagen igår för att hänga med denna tjeja. Vi handlade lite i affärer
innan vi satte oss på pinchos och käkade god mat. Sedan åkte vi till lägenheten och fikade
tillsammans med Oskar innan jag åkte hem med min mamma, Tobbe och Amanda som också
hade varit i Kalmar över dagen. En mycket mysig kvalledag med Elin var det iallafall. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer