BOENDEN

Jag tänkte det skulle vara lite småkul att kolla igenom ställen jag har bott på i mitt liv
då det ändå är några platser. Så vi kör från början;
 
Born n raised in Målilla. Bodde i det gula huset på Spången som inte var det finaste, men som
var en fantastisk plats att växa upp i. Jag bodde i det minsta av rummen med ett snedtak som 
gjorde det jättesvårt att möblera. Men jag ÄLSKADE detta rum. Jag har ju ändå bott där den större
delen av mitt liv. Jag hittade inga äldre bilder än dessa som är tagna runt 2008.
Ett typiskt tonårsrum skulle jag vilja påstå med massa fotografier med vänner och
en stor sminkhörna med en liten tonårsförälskelse på spegeln. 
2011 flyttade jag till Borlänge för att börja högskolan på design av digitala medier. Jag bodde
i ett korridorsrum och jag hatade den gula färgen så fick mina kompisar att åka från Småland
för att måla vitt. Den första bilden är bara någon dag som jag hade flyttat in och sista bilden
är dagen då jag flyttade. Trivdes inte i korridorslivet med ett gemensamt kök som luktade
äckligt med gammal kladdig alkohol på golven som fastnade på fötterna på morgonen när
en ville göra morgonmackan. 
Jag flyttade hem till Målilla igen efter 4 månader i Borlänge. En liten bättre bild än de ovanför.
Låt mig också förklara att jag spikade upp två jättespikar för att jag såg på någon modeblogg
att det vore SÅÅÅ snyggt att hänga upp mina kläder där. Hm.
Jag hann spendera några månaderi mitt gamla rum igen innan vi skulle flytta från huset vilket
jag är glad för i efterhand. 
2012 bestämde sig jag och Elin att åka till Norge för att söka lyckan. Ansträngde oss pinsamt 
lite för att hitta jobb ;)) Tror vi visste från början att det inte var något för oss. Men vi fick bo
hos min mosters bästa väns gillestuga en halvtimme från Oslo som var trä rakt igenom.
Jag har tyvärr ingen annan bild på boendet. 
2012-2013 Då det inte var meningen att jag skulle bo hemma (skulle ju bo i Norge) efter vi flyttat
från huset till en trea i Hultsfred fick jag flytta in under trappan. Detta har underhållit många personer
som steg in i vår lägenhet. 'Du är ju som Harry Potter', Mm, jag vet. Men jag älskade att bo där under.
Förvisso störande när mina syskon och mamma gick upp tidigare än mig och skulle ner för
den knarriga trappan. Men mysigt litet krypin hade jag iallafall. 
2013 Flyttade jag in i denna gamla lägenhet i Masmo i tredjehand. Det var en gammal gubbe som
ägde den så alla hans grejer var hans. Väldigt svårbebodd alltså. Men där bodde jag och Elin 
tillsammans i 1 och ett halvt år innan hon flyttade för att plugga i Norrpan. 
Trots att vi inte fick så ändrade vi om KONSTANT i denna 3:a. Eller okej jag gjorde det ;))
 
Var tvungen att visa hur sovsituationen såg ut alldeles för länge. Varannan vecka fick en sova i 
sängen och en fick sova på en madrass på golvet innan vi ca 1 år senare köpte en säng till.
MYCKET bättre. 
Efter Elins flytt bodde jag alltså själv i ett år i denna trea. Fortsatte att ändra om med 'gubbens'
möbler, men såhär såg det ut mestadels av den tiden. MYCKET färg. Herregud. Inte alls vad jag hade
valt nu, men utvecklas måste en ju haha. 
 
2013 Jag kom in på en kurs i Linköping och letade efter boende men lyckades inte hitta någon,
men frågade mamma om jag fick crasha hos henne ett tag. Vilket jag fick. Så jag sov på en 
madrass i hennes vardagsrum i ca 3 månader. Vi bråkade en hel del och det var SÅ tydligt
att en 23-åring INTE ska bo hos sina föräldrar igen.
 I november 2015 fick jag en liten etta här i Hultsfred och jag var så himla glad. Äntligen en 
egen lgh med egna möbler. Såhär såg det ut ett bra tag vilket jag nu tycker är jättefult men 
återigen; utveckling. 
Såhär såg det ut förra sommaren med lite mer möbler.
 Och såhär såg det ut för några månader sedan. Men jag är en konstant ändrare så såhär ser det inte
riktigt ut. Men nästintill. 
 
Det var alla min boenden än så länge och fler kommer det bli. Jag trivs jättebra i min lägenhet men
kommer flytta så småningom såklart. 
 
Ha det fint!
1 kommentar
Rebecca

Vad kul! Jag minns verkligen inte den där svarta hyllan och spegeln på spångarnan och så här i efterhand är det ju sjukt stört hur du har bott på madrass på diverse ställen hahha. Ditt och Elins sängarrangemang hade jag också glömt. Roliga bilder att kunna se tillbaka på

Svar: Haha jag vet!
ellinor svensson