En 80-åring och tre 25-åringar

Hej!
 
Det har varit helg och jag har haft fullt upp mest hela tiden då människor har firats till
höger och vänster. Som vanligt tog jag knappt några bilder tyvärr men några blev det.
 
Men kan passa på att visa några bilder jag var tvungen att printscreena som Jensan skickade
i en gruppchatt på facebook för att fylla ut detta inlägg. Dessutom är det ju FANTASTISKT
kul att kolla gamla bilder på mig ;)) Jag har inte sett dem innan så skrattade givetvis högt.
Här är jag och Jenny när vi slutade förskoleklass. Så gulliga ju? Och håller handen gör vi ju också.
Aw *nyper i kinderna
Och här är hela förskoleklassen på skolavslutningen. Alltså ser ni Mojf? Smälter på riktigt...
Förstår dock inte varför jag, Emmy och Jenny ser ut som att vi poserar med irriterad uppsyn?!
Ville ju jämnt vara Emma i Spice Girls så denna posering gjorde jag i flera års tid utan att tröttna..
Ser dock lite obehaglig ut..
 
Tvillingarna Svensson killin' it med jagbryrmiginteettskit-attityden.
Skrattade högt åt detta. Jag har ju inte ens kommenterat när Trumpen pekade ut Sverige
som ett skräckexempel för invandring. Jag vet inte ifall en ska skratta eller gråta.
Så obehaglig man alltså. Och en sån ska ha en av världens främsta maktpositioner..
Okej nu kommer vi till själva inläggets syfte. Jag hade ju sportlov hela förra veckan så i fredags 
eftermiddag kom min moster m familj och syrran till Smålandet. Syftet var ju att fira mormor
med temat 'i dagarna tre'.
 
Jag gjorde sojafärsås med spaghetti innan jag och N gick iväg till lekparken och lekte i
några timmar. Bl.a. målade vi gubbar i sanden. Vi hoppade också över helvetesgapet som jag
hade ritat ut i sanden där hon var Ronja och jag var Birk och vi skulle inte bli tagna av gråvargarna
som ville ha allt vårt guld men vi lyckades smita undan dom genom att åka motorcykel..
Både hon och jag har ju rätt så livlig fantasi så vi är perfekta lekkompisar hehe.
 
På kvällen åt vi hamburgare med allt gott på och jag gosade med min andra lilla kusin som
snart är 1 år, samt kollade vi gamla diabilder på mormor, min mamma och moster medans vi
åt popcorn och drack milkshake. Supermysigt!
 
'Ta en bild på mig när jag står och njuter i solen'. 
'Okej'.
 
På lördagen firade vi mormor ännu mer genom att åka till brygghuset i Vimmerby.
Jag tyckte Becks summering av oss var exemplarisk. Syskonen Svensson i ett nötskal.
 
Efter en rätt så platt pulled oumph-burgare för min del men en god öl (obvi på ett bryggeri) åkte
jag och Becks hemåt för att fixa iordning oss lite mer. Lyssnade på musik, sminkade oss och
drack GT innan vi åkte ner till Målilla för att fira tre 25-åringar. Nämligen Emmy, Elin och Tilda
som jag inte tog ett endaste kort på. 
Vi kom ju senare pga firandet av mormor, men det var fullt ös när vi kom. Vi hann köra musikquiz
tema 90-tal såklart, som mitt lag ej vann tyvärr, men vi hade ändå det bästa lagnamnet; 'pussy power'. 
Strax därefter var det tårta och kaffe innan discot sattes igång samt DJ:n började köra.
Krisse var pepp!
Förutom att dansa ägnade jag kvällen till att stå och prata med härliga personer. Tog denna
otroligt töntiga selfie inne på toan. 
Klockan blev 1 och jag började bli jäätttetrött. Alltså sådär att jag hade lyckats somna där och 
då men Becks och jag kom överrens till att bli hämtade klockan 2. 
Fortsatte att dansa tll gamla slagdängor som alltid är roliga att dansa till, oavsett ifall en har hört
dom miljoner gånger. Åkte hem, glad och trött efter en mycket trevlig kväll. Tack till Emmy,
Elin och Tilda för kvällen! <3
Idag har jag jobbat och även satt igång med nya schemat där jag ska jobba som assitent
till en elev på fritids utöver min tid på grundsär. Jag var helt slut när jag kom hem så jag drack
kaffe ur en av mina favoritmuggar som jag fick av Elin i flyttpresent när jag skulle plugga i
Borlänge haha. Dock somnade jag en stund och vaknade upp vid 7 ikväll och gjorde taconsdag.
Den trogna traditionen jag höll vid liv ovanligt länge när jag bodde i Stockholm. 
Jag har mejlat och planerat lite inför jobb (haha okej slängde iväg ett jobbmejl och skrev
ner typ några meningar i min kalender men jag låter ju otroligt viktig och cool haha).
 
Ha det fint!
 
 
 
 
0 kommentarer