mest mat.

Hejsan hoppsan!
 
Såhär såg jag ut i lördags när Bea kom hit och vi hade ingen egentlig agenda förutom att
hänga. Skönt att få sminka upp sig lite, då jag aldrig gör det på jobbet och använder
väldigt 'jobbvänliga' kläder..
 
Hej soppåsen i bakgrunden.
Vi skulle först göra tapas men både blev sugna på räkor med aioli, men vi tyckte det
skulle bli så lite så vi gjorde andra smårätter, likt tapas. Detta står på bordet: stekta räkor
i vitlöksmarinad med lime, ciabatta med chevré, honung och pinjenötter, vitlökstekta champinjoner 
med persilja, bieost samt stekt grönkål. Ja men ni hör ju? 
 
Efter några timmars umgänge, GT:s och med mycket intressanta samtalsämnen kom även
Essa förbi en sväng efter jobbet. De åkte hemåt och jag kollade på film innan jag somnade.  
Mysig kväll!
Okej kommer inte ihåg vart jag printscreenade denna. Tror på någons insta. Men alltså detta 
kan ju vara det BÄSTA CITATET NÅGONSIN. På riktigt. Den summerar livet och relatoner
på ett on point-sätt. 
Mat mat mat. Nästan det enda som fotas. Men det är ju skoj?!
Igår åt jag något som kan vara det godaste jag har ätit på länge. Fann receptet på vegokak.se
vars blogg kryllar med roliga vegorecept. Detta är stekt halloumi som har doppats i en
redning på mjöl och öl (jag vet; otippat men sjukt gott för det tar bara det där mustiga utav ölsmaken)
och sedan pankobröd (som ströbröd men större flingor som finns på asiatiska hyllan). 
Sedan gjorde jag bara en mangosalsa, lite grönkål och toppa med sirrachamayo och lägg i
en tortilla....Mmm.
Varsågoda för tips!
 
Nu ska jag äta rester samt kolla på sista avsnittet av shameless. Har äntligen tagit tag i att
kolla på sista säsongen. En av mina absolut favoritserier och vill aldrig att den ska ta slut.
 
Ha det fint!
0 kommentarer