vårväder och skönheten och odjur

 
Hej! 
 
Igår var det fredag och då var det mestadels lyckorus som infann sig i kroppen min då vädret var
fantastiskt. Så fint att det blev dags att ta på sig sneakers. Kanske sist i Sverige, men har gått i
mina docs och kängor fram till nu. Bästa vårtecknet. 
 
Efter jobbet skyndade jag mig hemåt för att fixa mig någorlunda, som synes ovan på bild.
Tog på mig min finaste skjorta och jeans och kände mig som en 90-talsmorsa. Men kände
mig ändå fin. Efter lite struligheter med en bil som inte startade mötte jag upp Bea vid stationen
och vi åkte till Berga där Johanna hämtade upp oss. Vi åkte mot Ohamn där det var meningen
att vi skulle strosa omkring och äta gott, men det blev inget strosande och åt gjorde vi på donken. 
Men sällskapet var ändå bra, så det kompenserade. Efter maten åkte vi till bion som var 
själva syftet med kvällen. Jag skulle äntligen få se: 
 
 
Vet ni huuuur länge jag har väntat på detta??? 
Jag var ju inte unik i att skönheten och odjuret var en av mina absoluta favoritfilmer som barn.
Åh lelle elly, jag ser framför mig hur du som barn springer omkring på fotbollsplanen som var
utanför vårt hus och du snurrar runt runt och pratar med dig själv och sjunger och låtsas som
att du är Belle. Jag hade blivit orolig ifall jag hade sett dig. 
 
Filmen var iallafall jättebra och med en uppgradering på musiken och med flera fantastiska
låtar av de fantastiska kompositörerna Alan Menken och Tim Rice som skapar mästerverk.
Jag är ju inte förtjust i Bill Condon (breaking dawn 1 & 2) som regissör då jag tycker han använder
alldeles för mycket animering i vissa scener som tar fokuset från scenen. Men annars var det en
fantastisk upplevelse att få känna sig som barn igen och jag satt mestadels med ett leende på
mina läppar. 
 
Bra kväll med bra personer. Nu har jag precis duschat och ska snart gå iväg till tåget igen
för att åka till Kalmar för att hänga med en bästis. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer