halloweenfest

Hur skriver man ett inlägg efter att ha suttit och gråtit åt ord som skrivits om en död mormor?
Men jag tänker att jag snabbt gör ett inlägg så jag 'blir av med det'. 
 
På fredagen innan vi hade höstlov (eller läslov som det heter nu?!) hade jag och mina kollegor
bestämt att vi skulle ha lite halloweenmys med ett besök av denna häxa ovan och lite läskig bål
och godispåse. Barnen blev ledsna när häxan skulle flyga till blåkulla och sprang emot mig när
jag kom tillbaka efter mitt låååånga toalettbesök och försökte beskriva i mun på varandra vad de
hade gjort och vem som hade kommit på besök ;)) Synd att jag missade henne, hon verkade
som en rolig och symptatisk person...
På lördagmorgonen steg jag upp tidigt för att ta tåget till Stockholm. Meningen var att jag skulle
vara barnvakt åt de små flickorna då hennes föräldrar skulle iväg på 40-årsfest på kvällen. 
Båda barnen skötte sig jättebra och vi lekte för fullt, tittade på pippi på rymman och åt lördagsgodis
innan de båda däckade. Jag somnade på soffan strax efter pga var helt slut. Morgonen efter vaknades
det tidigt. Jag tillbringade dagen med barn och deras föräldrar innan jag flög till Umeå.
På måndagen åkte vi som tidigare nämnt, ner mot Småland men stannade i Stockholm för att sova över
hos pappa. Men först skulle vi vara barnvakt till kusinerna igen vilket var jättemysigt att få krama om
dom igen. 
Vi hoppar över världens sämsta vecka någonsin då jag redan har skrivit om den i tidigare inlägg,
till lördagsmorgonen. Jag hann slänga i mig lite gröt innan jag och Becks skulle ta med Nora
och Lovisa till hagadal för att våra mödrar skulle åka till begravningsbyrån och packa ner mormors
liv i lådor. En otroligt lyckad eftermiddag i simhallen, trots mängder med barn och föräldrar. Jag
vet inte hur många gånger jag och Nora åkte rutschekanan. 
På lördagskvällen ignorerade jag känslor inombords för jag skulle på halloweenfest.
Jag hade tidigt bestämt mig att jag skulle vara en av mina favoritkaraktärer från en favoritserie.
Nämligen Eleven från Stranger Things. 
Här är hela outfiten. Jag blev ändå väldigt nöjd. Allt har köpts in för tillfället förutom mina
converse och min blåa bomberjacka. 
Elin, Bea och Johanna kom också och vi käkade tacos och fixade iordning oss tillsammans. 
Elin var Cruella DeVille och Bea Pongo. <3
Och Becks hade den bästa utklädnaden. Kanske opartisk egentligen, men NEJ jag tyckte idén var
svinrolig. Hon var alltså väggen från Stranger Things. Låt mig också säga att det ca 3 personer på
hela festen som visste vilka vi var.......
Cooling!
Vi bad Johanna ta kort då hon inte skulle gå. Härligt gäng ändå!
Och detta var det enda kortet som togs från festen. En härlig kväll där jag träffade människor jag inte
har sett på år och dar. Jag träffade liksom Nicole som jag inte har sett på EVIGHETER vilket var
superroligt. Jag, Becks och Bea åkte ändå hem i skaplig tid efter en bra kväll.
 
Ha det fint!
 
0 kommentarer