lista

Hej! 

Håll till godo med en torsdagslista. 

Vad gör du just nu?
Jag kom nästan precis hem efter jobbet. Jag ska alldeles strax åka och möta syster, moster, mamma
och barn för att umgås. Imorgon är ju begravningen så idag ska vi passa på att bara ha kvalletid. 

Vad skrämmer dig?
De senaste dagarna har meningslösheten skrämt mig. Efter mormors död har jag funderat väldigt mycket
på hur 'lätt' människor försvinner och glöms bort när det gått några generationer. Så otroligt
läskigt att tänka på att ens existens egentligen är en liten livsprick av en oändlighet.  

Vad peppar dig?
Tjejgäng, krispig luft utomhus, snygga kläder och bra musik. 

Vad vill du ha som huvudsyssla om fem år?
Förhoppningsvis nyutbildad förskollärare. Då är jag 30 år. HERREGUD.
Jag är också enormt sugen på att bli speciallärare.. Men det är isåfall efter att ha blivit
varm i kläderna. 

Vad får dig att gråta?
När jag ser andra människor gråta, djur som far illa, ledsamma filmer. 

Vad är det sista du tänker på innan du somnar?
Sedan ett par år tillbaka sätter jag igång en rolig serie att lyssna på
eftersom jag hade jättesvårt att somna, då mina tankar gick runt runt och fick mig att vara vaken
trots att jag var jättetrött. Så i ärlighetens namn tänker jag inte på något utan fokuserar på
ljudet av det jag lyssnar på. Får nästan panik om jag inte kan sätta igång och lyssna på
något ljud att somna till. 

Vad måste du ha hemma i matväg?
Bröd, någon vegbiff om jag inte orkar laga någon speciell mat, frukt och mjölk till mitt kaffe. 

Vad läser du just nu?
Jag har en liten paus på läsfronten, men jag håller på att läsa andra delen av 
Greven av Monte Cristo. Ah jag har så många böcker som väntar på att läsas i min bokhylla.

Vad gör du när du är arg?
Jag gråter ofta när jag är arg och lägger mig horisontellt. Jag svär mycket också. 

Vad är din vanligaste hälsningsfras på sms?
'Hej!'

Vad är du avundsjuk på?
Spontana människor, ytligheter och människor i cirkus min ålder med tydliga livsmål. 

Vad brukar folk kalla dig?
Elli eller Elly. 

Vad är det viktigaste som finns?
Kärlek. Alltid. Och att skratta. 

Vad är ingredienserna för en bra utekväll?
Framförallt en bra förfest med roliga samtal, härliga människor och lekar. Annars
är det viktigt med bra musik, inga dryga människor och bara mycket pepp. 

Vad är det gulligaste som finns?
Hundvalpar, mina småkusiner, 

Vad såg du senast på en scen?
Idag var vi på Särskolan och tittade på en föreställning med sång och teater. Det var ju några
jag kände igen från mitt sommarjobb, därför var det extraroligt att få gå och heja på.

Vad vill du rekommendera?
The Wire, Ane Bruns coveralbum som är fantastisk, Marabous saltlakrits 
och bara leva lajf. 

0 kommentarer