videoklipp

 Lite favoritklipp från youtube såhär på en torsdagskväll. Varsågoda!
 Om ni inte har sett filmen Good Will Hunting så måste ni. Det var en av våra första dvd:er
vi hade när DVD började komma. Här är en favoritscen med den fantastiska Robin Williams
och en lika fantastisk monolog. 
 
Och jag är tvungen att delge ännu ett klipp från filmen. Det känns som att jag redan lagt upp
denna tidigare, men skitsamma. Denna improviserade scen är SÅ bra. Heja Ben!
 
 En scen från filmen Philadelphia om en man (Tom Hanks) som drabbas av AIDS. En tragisk
död som avslutas med ett filmmontage på barn som springer på en strand med en Neil
Young-låt i bakgrunden. Fantastisk scen som är så bra i sin enkelhet.
 
Jag tittade om Cast away då jag klädde ut mig till Wilson på min födelsedagsfest. Och denna
monolog gör att tårarna fastnar i halsgropen. 
 Det snyggaste introt i en film. Tyvärr var ju inte filmen speciellt bra, men detta intro älskade jag.
 
 Okej väldigt många monologer inser jag nu. Men det var verkligen inte meningen. Men monologer
innebär oftast många känslor inblandade och denna monolog gjorde M'onique oscarsvinnare.
Precious är en film som verkligen KÄNNS. En tjej som blivit sexuellt utnyttjad i hela sitt liv och
i scenen ovan berättar mamman varför hon lät det fortgå.
 
 Kevin Spacey. Bara se. 
 
 Utan tvekan den bästa animerade kortfilm jag sett. Och jag är inte ensam då denna blev
sjukt viral när den släpptes. Musiken gör verkligen sitt i denna och denna handling är
såå fin och såå sorglig på samma gång. Denna borde vara obligatorisk att se i skolor.
 
 Det var allt, ha det fint!
0 kommentarer