9/9

Hej! Jag sätter väl igång direkt. 
 
För någon vecka sedan åkte jag och mamma på en snabbvisit till Kalmar för att gå på IKEA
för att handla denna skönhet. Jag älskar ju min blåa sammetsfåtölj men kände för något
nytt då jag, som de flesta vet, tröttnar snabbt på saker. 
Annars har jag bott nere i Målilla en vecka och varit kattvakt åt min faster och hennes sambo då de har
varit utomlands. Fick tillfälle att gosa med två katter när jag kom hem från jobbet, vilket var mysigt
(men nej jag är fortfarande en hundmänniska om en får välja!) Låt mig också få kommentera hur
otroligt dålig kattbild detta är haha? Suddig, dålig vinkel på Signe och min hand som bara ligger där? haha.
Men igår åkte jag hem till mig igen och det var SÅ skönt och välbehövligt. Jag är ju så hemkär en bara
kan bli. Jag har påtal om inget alls ÄNTLIGEN hittat greven av monte cristo. Jag vet inte hur många år
jag velat läsa den boken efter att ha sett filmen. Dock var detta bara första delen, suck. Så måste
leta upp den andra delen. Men fint omslag ju?
Igår kom Sebbe och Rebecka hem till mig och vi hann dricka kaffe innan vi åkte till Silvervalley och
hem till mamma och Tobbe. De bjöd på falafelmat. För att citera mig själv mitt i en tugga "all mat
bör läggas i ett bröd, det blir bara bäst". Vi var där tills klockan blev till en ny dag med samtal
som avlöste varandra. För bara 1 år sedan skulle jag sucka högt åt min bror och mammas samtal
om skolan och läraryrket, men nu ÄLSKAR jag att få vara med och diskuera och lyssna på andras
tips och idéer. Jag har liksom börjat lyssna på lärarummet på P1?? Vem är jag?? Identitetskris.
Och här är jag nu. Sitter och dricker det bästa som har hänt på Coop konsum som har blivit
mitt stora beroende i vardagslivet. Denna och rödbetsjuicen är favoriterna. Jag har också börjat
se tv-serien Big Love på HBO som handlar om en polygamifamilj i USA och jag sitter och klagar
högt på hur uppassad den där jävla Bill är av sina tre fruar. Man bara "FIXA SAKER SJÄÄLV, 
DU ÄR VUXEN". Men annars är den bra :))
 
Ha det fint!
0 kommentarer