veckan som varit

Hej! Det är helg och jag kan verkligen inte förstå hur veckorna kan gå så himla fort. 
Löven börjar äntligen ändra färg och finns det något finare? Låt oss gå igenom förra veckan:
I måndags åkte jag och mina 13 kollegor på särskolan/träningsskolan till Växjö för att äta mat och
gå på en föreläsning som heter mindfuckness. Ja, ni läste rätt. Såhär glad är man då vilket jag
tycker vi demonstrerar bra. Föreläsningen var bra, men ibland svängdes det ut för mycket.
Men överlag var det mycket skratt och många funderingar efteråt vilket är syftet med en sådan 
föreläsning. 
En dag i veckan som var gjorde jag vietnamesiska vårrullar som blev så goda att jag var tvungen att
ta ett kort för att komma ihåg att göra det fler gånger. Dock måste jag säga att 6 stycken var alldeles
för mycket. Jag äter mycket, men orkade bara 3 så ös inte på med massa vårrullar. Ingredienser:
räkor, koriander, gurka, avvo, mango, sallad, salladslök, chili och lime. Gör en god sojadip till
det och smaklökarna kittlas i munnen på en. Tips!
En dag efter jobbet var jag hos optikern för att recensera mina linser som jag använt i några dagar.
 
Jag har fortfarande inte vant mig då jag ändå haft mina glasögon VARJE dag sen 2014. Men innan
det gick jag ju aldrig med glasögon så egentligen borde det inte vara SÅ ovanligt. 
Men självklart ska det testas glasögon i affären och jag tyckte dessa var superfina.
Jag ser lite ut som en 90-talsmorsa ju?
 
Igårkväll började jag flytta runt mina växter, som jag gör alltför ofta. Min mammas gulranka har
varit det svåraste då den är såå ful? Inte bladen, men själva roten som sticker upp. Hon har haft
den sen hon var tonåring och tills hon hämtar den får den stå här i mitt kök. Jag vet inte om jag
tycker det blev fint och coolt eller om det ser ut som att min lägenhet också bör innehålla massa
fåglar jag brukar prata med och batikfärgade gardiner. Flåt för mina fördomar ;))
 
Och idag har jag bara gått ner för att handla lite rödtjut och eucalyptus då min vas med sticklingar
helt plötsligt sprack inatt i min hall. Min hall kändes genast naken utan det gröna, så det fick
bli dessa som jag tycker är så himla fina. Jag har också börjat titta på the Wire, äntligen då den
anses vara jättebra. Så, det var min vecka som varit. Nu ska jag alldeles strax gå in i duschen och
ta på mig annat än pyjamas då jag ska ha vinkväll med Elin och Bea ikväll. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer