WIILSSSOOON

Hej!
 
Vi kör väl på som vanligt. Enligt mitt sista blogginlägg skulle jag ha vinkväll med Bea och Elin.
Vi käkade på kinan och avverkade nyheter sedan vi senast sågs. Men framförallt pratade vi
om Beas USA-tripp då hon precis kommit hem därifrån. 
Detta har blivit min nya besatthet: toast med omelett, dijonsenap och olika grönsaker. AH så gott.

Jag har också byggt kojor i mitt vardagsrum tillsammans med A. Det var även en poppisgrej att
göra när mina två kusiner var här i helgen. 
HAHAAH älskar denna bild. Så mycket kärlek. Jag har iallafall haft skypedejt med mina vänner som
är lite överallt i världen. Några timmar av uppdateringar om livet som pågår. 
Jag var tvungen att sno denna då den är betydligt härligare. Notera också bilden
på Elin som bebis. Det går att göra otroligt många memes av den blicken haha. <3
Och i lördags skulle jag och Becks ha lite fest för att fira att vi levt på denna jord i 25 år.
Egentligen ville jag inte ha något firande men Becks övertalade mig och mitt enda krav var
att vi isåfall skulle ha temafest. Så vi valde temat 'ursäkta jag kom fel'. Det går att tolka hursomhelst,
vilket vår familj och vänner hade gjort riktigt riktigt bra. Jag älskar när folk engagerar sig i 
sådant.
 
Jag valde min utklädnad bara en vecka innan själva festen. Jag visste att jag skulle vara en karaktär
ifrån en film då jag är en filmälskare. Jag hade olika förslag (som jag inte kan skriva här då jag
eventuellt ska vara någon av dom på nästa maskeradfest). Jag gick igenom filmer jag gillar och
kom fram till att vara Wilson ifrån filmen Cast Away och jag fick med Becks till att vara Tom Hanks
karaktär Chuck. 
 
Nu är det jättesynd för jag tog INGA bilder med varken kamera eller mobilen så jag snodde från
Beas snap och då har inte Becks på sig skägget, FedEx-paketet och pratbubblan med WIILSSOOON
på. Jag måste ändå säga att vi gjorde ett bra jobb. Dock var det inte många av våra gäster som
förstod vad vi var då många inte ens hade sett filmen (Jenny trodde först jag var en lök haha). 
Vi käkade buffémat som Becks och jag hade gjort helt själva (vi är ju trots allt 25 år nu) och
sedan var det musikquiz, lekar som mamma och moster Anna hade fixat, paketöppning med
jättefina presenter, efterätt och socialt umgänge. Tack kära familj och vänner för att ni är ni <3
På söndagen hann jag leka en stund med kusinerna och dricka en sista kopp kaffe med Anna innan
jag och mamma åkte ner till Målilla och städade efter festen. Och när jag kom hem mådde jag inte
alls bra så jag gick direkt och la mig. På natten vaknade jag av att jag behövde springa på toaletten.
Jag hade blivit magsjuk. Så måndagen den 25:e när jag fyllde år var jag alltså sjuk. Jag tyckte SÅ
synd om mig själv och grät över att jag hade världens sämsta födelsedag. Bilden visar hur ynklig
jag kände mig. Men jag fick fina samtal och sms av vänner och bekanta som gjorde mig gladare.
 
Idag är jag hemma och mår betydligt bättre än de senaste dagarna så imorgon ska jag äntligen få
gå till jobbet och jag längtar otroligt mycket. Jag HATAR att vara sjuk och vara hemma. 
 
Ha det fint!
 
 
0 kommentarer