min vecka

Hej!
 
Vi påbörjar väl detta inlägg med att gå tillbaka en vecka. Närmare bestämt förra fredagen då 
vädret var GALET. Därför var det omöjligt att vara inne i ett klassrum så gympan blev utegympa
istället och vi ägnade timman till att klättra upp för backen som är vid bandybanan. Fick så många
flashbacks då jag spenderade alla mina vintrar i snöhögarna då de var precis utanför. Jag var heelt
slut i kroppen efteråt. Men min kollega tog en fin bild på hur vackert det var. 
När jag hade jobbat färdigt blev jag upphämtad av min mamma och vi hämtade upp Tobbe och
begav oss till Stockholmo. Anledningen var att jag skulle vara barnvakt medans min mamma och
moster med sambos skulle på deras kusins fest. Becks bestämde sig lite impulsartat att flyga
ner också. På fredagskvällen var alla slut kropp och topp så vi gick och la oss rätt så snabbt.
På lördagen åkte jag, Anna och Becks med barn till kärrtorps lekplats som var tom=bästa grejen. 
När vi hade käkat åkte jag och Becks med barnen till lek och bus, vilket är det värsta stället jag vet
i topp med Ullared. Det var massa barn som sprang omkull varandra, var otroligt oförskämda mot
både vuxna och andra barn och föräldrar som inte SÄGER TILL DERAS BARN?? Alltså blir galen på
sånt. Tack och lov hade vi med oss EXEMPLARISKA barn hehe. Måhända lite galna enligt bild.
Efter några timmars åkande, klättrande, krypande och springande åkte vi för att handla lördagsgodis
och åkte hem och åt mat. Vi tittade på film innan barnen däckade och kort därefter även vi. 
 
På söndagen åkte vi hem igen. 
Denna vecka som varit har jag inte gjort mer än nödvändigt när jag kommit hem ifrån jobbet. 
Men igår kom Elin, Johanna och Jenny hit för att umgås. Vi lagade palak paneer, drack lite
rödvin, körde lappleken och pratade ikapp livet. Sedan åt vi knäckig äppelpaj som en aldrig tröttnar på. 
När Johanna åkte hem tittade vi på skräckfilm. Det är någon slags outtalad tradition vi haft sedan
våra yngre år. Denna gång tittade vi på the ritual som finns på netflix. Läskig i början, men som blev
en aning ploj under vissa tillfällen. 
När klockan blev mycket gick vi in och la oss i min säng och pratade och kliade på varandra haha.
På morgonen åt vi lite brunch innan båda åkte hemåt. En otroligt mysig lördag/söndag.
Och här står en och poserar lite innan en ska bege sig till affären. Jag köpte förresten de där kvistarna
för någon vecka sedan för att ha lite för tidig vår i min lägenhet och den har vissnat, men det ser ut
som att det ska bli nya blommmor så jag har kvar den lite till. Optimist. 
 
Jag skulle egentligen visa upp min vinterjacka, för det har jag nog inte gjort? Eller jag kanske la upp
någon bild ifrån nyår, vänta måste kolla.....Okej jag la upp men hade inte skrivit något om den.
Men den är så snygg att jag inte kan låta bli. När en går med sin jobbarjacka hela dagarna (alltså
en sån där vanlig svart fodrad som man köper för den är skön och bekväm att leka i) så är det
skönt att dra på sig denna kappa som både är skön och dösnygg. Köpte den på zalandos rea och
ångrar det inte för fem öre. 
 
 
Denna vecka är det sportlov och jag ska jobba lite, men annars är jag ledig och det känns så otroligt
skönt att få sova ut imorgon då det känns som lördag idag. För tillfället dricker jag upp det sista av
rödvinet som Elin glömde här ;)) och lite tacochirre innan jag ska sätta igång med kvällsmaten.
 
Ha det fint!

0 kommentarer