min vecka

Hej!
 
En helg har passerat lika snabbt som den kom. Men jag har tack och lov ett bra jobb så
inte mycket söndagsångest för mig inte. Låt oss gå igenom bilder tagna förra veckan:
 
Som de flesta vet är jag ju kontaktperson åt en tjej, så jag försöker komma på roliga saker
att göra de dagar vi träffas. I onsdags var det barnteater på Valhall så självklart passade vi på att
gå dit och i sällskap av min kollega Ida och hennes son. Den började lite sådär men slutade desto
bättre. 
Såg denna på insta och skrek per automatik högt ut. Är ju en 90-talist och i det paketet ingår att
man lyssnade på spice girls. 
I fredags bestämde jag och Bea att vi skulle ses då det var alldeles för länge sedan.
Så vi köpte hem mat, jag i form av en pommestallrik och köpte pulled oumph som jag stekte
så det blev en vegetarisk 'kebabtallrik', som Vegokäk tipsade om på sin insta. Så otroligt smart grej. 
När vi precis skulle bestämma film ringde det på dörren och vi trodde det var Essa som skulle komma
och hämta sin mat som vi hade beställt åt honom också. Men när jag öppnade dörren var det Elin som
kom för att överraska oss efter att ha sagt att hon inte kunde komma. Väldigt roligt.
Så istället hade vi en liten minifest på tre pers vilket fungerade ypperligt. Vi gick bort till hulingen
för att se om det var 'något drag' där, men det satt bara två gubbar vid ett bord så vi vände
ganska snabbt då det var betydligt roligare hemma hos mig. 
Åt detta, vilket var supergott. Grönsaker med hummus, grönkålschips och hummuschipsen som är nya
och finns i affärer och jösses vad goda de var. Är ju en chipsperson så kan lätt säga att det kommer
bli nya favoriter. Efter att ha spenderat en jätterolig kväll med dessa härligheter somnade jag och
Elin i min säng framåt natten. Igår kom Bea på morgonen med frallor och vi åt frukost innan Elin
sa hejdå och åkte tåget hem igen. Bea och jag tittade på youtubeklipp innan hon också åkte hem. 
På kvällen hade jag riktig kvalletid med mig själv. Är ju egentligen en introvert person och
med det menar jag att jag blir heelt slut av för mycket sociala interaktioner. Älskar att umgås med
människor men verkligen i lagom dos. Därför har jag exempelvis lite svårt att träffa folk under veckorna
då jag ägnar så mycket timmar per dag åt att umgås med människor konstant på mitt jobb.
 
Och jag har inte haft en ledig lördag sedan innan jul så gick all in igår.  Jag tog ett långt bad och
lyssnade på en p3 dokumentär, bar ansiktsmask, åt god mat (f.ö den godaste veganska burgaren
jag ätit i mitt liv) och tittade på film. Bara UNNNNADE mig helt enkelt. Låt oss ignorera att jag ser
ut som Jason i min mask ;)) 
 
Det var allt för mig, ha det fint!

0 kommentarer