25-årsfest

Hej!
 
Jag kom nästan nyss hem ifrån Kalmar. Igår kom jag dit på eftermiddagen och blev upphämtad av
Becks. Vi handlade och gjorde lite ärenden innan vi åkte till Sebbe och Rebeckas lägenhet där
det var stressigt då Rebecka precis skulle åka till stället där hon skulle ha sin fest. Och Helene,
Johan och Sebbe höll på att fixa sig. Jag hann väl sitta ner i en kvart och äta min inköpta coop-sallad
i lugn och ro innan vi satte igång och fixade oss.  Helene (alltså min pappas sambo Mias dotter)
och Johans lilla hund Bella var också med och ville såklart gosa så mycket som möjligt innan vi
skulle gå. Ser det inte ut som att hon precis ska bajsa? Eller?
 
Och såhär såg jag ut. Blusen är ny från H&M och jag älskar den. Tycker den är fantastisk. Dock
är materialet jobbigt och gör att man lätt får svettlökar, men spelar ej någon roll när mönstret,
knytbanden fram och de fina armarna kompenserar det. 
 
Sidenbyxorna är från Asos och likaså mina absolut favvoörhängen som jag troligtvis aldrig kommer
tröttna på att bära. Hade docs på mig pga jag glömde att jag hade med mina finloafers.
Vi åkte till festen som var en liten lokal lite längre bort från lägenheten. Här förklarar
födelsedagsbarnet lite relger osv. Hennes bästa vän Malin var toastmaster och gjorde ett
jättebra jobb som det. Vi fick fantastisk god tapas (som jag redan hunnit smsa Rebecka och
fråga om hehe). Sedan körde vi massa lekar och det var bordsplacering så vi som
satt tillsammans blev ett lag vilket var ett bra sätt att lära känna nya personer. 
Musikquiz, tipspromenad och olika tävlingar man skulle göra. Jag trodde faktiskt vi skulle vinna,
men tyvärr kom vi nästsist men tyckte ändå vi körde på rätt så bra. Det var roligt att lära känna 
Rebeckas nära och kära och efter tolv var både jag och Becks helt slut (blir antingen jättepepp på
alkohol eller jättetrött och tyvärr blev de det sistnämnda för min del) så Elin och Oskar var snälla
och hämtade oss. Och dessutom skjutsade på en rätt så onykter bror som skulle hämta pingisbollar
i deras lägenhet för beerpongturnering. Donken och lite snack hemma hos dom innan vi somnade
rätt så snabbt.
 
Sov länge imorse och ville helst sova lite mer men steg upp och åt gofrulle. Vi var där i några timmar
innan vi sa tack och hej och Helene kom och hämtade oss och jag blev avsläppt vid stationen.
Det var nog allt. Tack Rebecka för en rolig fest. Du vet redan hur mycket jag gillar att ha dig som
svägerska <3 (det känns jättegammalt att säga svägerska till sin brorsas flickvän)
 
Ha det fint!
0 kommentarer