Elins blogg

Hej!
 
För några dagar sedan tittade jag igenom Elins arkiv och sparade ner lite gamla bilder
som fanns där, för det är alltid kul att spara på sådant. Låt oss gå igenom dom;
 
Vi börjar med denna för det finns inget som toppar detta kollage. Bilder tagna när vi gick
i 6:an, 7:an och 8:an. Haha det finns knappt några ord.
En förfest hos Jenny (eller jennys föräldrar blir det ju nu? pga vi är vuxna och bor i egna hem)
ca 2011. Jag tror det var den här helgen jag hade bestämt mig för att flytta hem till Målilla igen. 
2010 fyllde jag och syrran 18 år och det firade vi genom att ha fest hos oss i huset. När vi
var en aning onyktra gick några av våra vänner ut i köket och slängde i allt som är äckligt
i ett glas och som vi skulle dricka som en utmaning. Kan kort och gott säga att det är bland
det äckligaste jag har druckit i mitt liv. 
Jag troor detta var 2012? Tobias skulle iallafall flytta till Australien så jag, Elin och Mojf bjöd på
hejdåmiddag. 
Det var studentvecka 2011 och det var inte mycket engagemang från klassen så en kväll
när vi hade bestämt att vi skulle grilla vid hesjön dök bara ett fåtal upp. Men det var roligt
ändå som det kanske  syns med Nicole som skrattar i hörnet och jag som ser ut att dansa
någon pinsam dans.
Jag tror att det var någon slags whitepartytemafest på metropol, därav att alla bar vitt. 
Jag och Becks hade förfest i vår dåvarande lägenhet på Rönnvägen och grannarna bredvid
blev ursinniga TROTS att vi hade varit duktiga och knackat på och berättat att vi skulle
ha fest på kvällen MEN att vi skulle lämna ca 23. Det var kyligt resterande tid vi bodde 
där mellan oss. 
Jag kommer inte ihåg vilka som uppträdde, men här är vi på metropol iallafall. 
En av de första gångerna alla fyra var på besök hos mig och Elin. Jag älskar denna bild då
det ger så mycket minnen av att känna sig vuxen och ha sina vänner hos sig och få visa upp
sitt nystartade liv. 
En bild från 2016 då vi var bjudna hem till Johannas lägenhet i Målilla. Jag tror till och med vi firade
henne här iom tårtan? Haha alltså herregud vilket dåligt minne jag har och ändå har jag tagit  bilderna
från Elins blogg där det står vad vi gjort.
2015 hade Elin flyttat in i sin nya lägenhet och jag passade på att sova över. Dagen efter kom
även Bea och Essa och hälsade på och vi fikade. 
Jag minns inte vilket år vi gick lucia men kanske 2007? Här är iallfall alla tjejer jag gick låg- och mellanstadiet
med. Vi gick luciatåg i kyrkan och passade på att ha en sleepover i lägenheten i Emmys hus. Vi
berättade spökhistorier och pratade killar och sånt där som 15-åringar pratar om.
Jag blev övertalad att hänga med Elin, Krisse och Bea ut på fest. Vilka coolingar vi är hehe.
2009 och under sommarloven de dagar man inte jobbade passade jag och Elin på att träffas
ca jämt. Och vissa gånger kunde det gå över från natt till morgon som vid detta tillfälle då
vi bara satt och pratade pratade och pratade. 
Syrran, Bea och Kristin på besök i Masmo påväg till stan för att spendera timmar efter timmar i affärer.
Inget jag tyckte var roligt, men man fick ju ställa upp som värdinna.
Sommaren 2008 och vi skulle bara om några dagar börja gymnasiet. Vi träffades hemma hos oss
och pratade om gamla minnen och hur rädda vi var för framtiden. Då började någon gråta
(kommer inte ihåg vem) och sedan blev det bara en dominoeffekt och till slut satt alla och 
grät och tröstade och höll om. Så fint egentligen.
Okej mycket festbilder kan en tycka men det var oftast då kameran fick gå varm. Någon förfest
2011. Åh min ryamatta som jag verkligen INTE kan slänga. Den hänger fortfarande i min garderob
trots att den inte har använts sedan denna period haha. 
Min bästa fyllebild haha. Skämmigt kanske men den är så himla ful och man får faktiskt skylla
på att man var ung och dum. Rookie 09 var det iallafall. 
 
Sådär, det var dessa jag kunde erbjuda. Ha det fint!
0 kommentarer