filmklipp

Och så var det dags för ännu ett inlägg fyllt med youtubeklipp. Film och tv-seriescener
som jag gillar lite extra mycket. Varsågoda!
 
Jag har aldrig tittat på serien Glee och det har inte heller funnit något intresse av det. Men
när jag, likt alla andra, fick höra att skådespelaren som spelar Finn i serien dog, var jag tvungen
att titta på scener i det avsnittet de hyllar honom. Och denna fastnade. Jag tycker hon som 
spelar mamman till honom spelar BRILJANT. Alltså så jäkla mycket känslor och blir helt
tårfylld av denna scen, trots att jag som sagt inte har följt serien. 
För några månader sedan plöjde jag igenom band of brothers på HBO pga det är ändå en
klassiker och är en av de högst rankade serierna på IMDB och jag litar ju på dom ;))
Och denna scen är när de hittar ett koncentrationsläger och kan inte ens i deras vildaste
fantasi förstå vad det är de ser. Det känns som att det är 1941 och någon går omkring
med en filmkamera och filmar eftersom jag kan tänka mig att detta är så jäkla verklighetstroget. 
OBS otrolig jobbig scen att se så varning till känsliga. 
 
Konstigt nog har denna fiilm kommit att bli en favorit hos mig. Vilket jag aldrig skulle tro då 
Jim Carrey inte är någon jag gillar (förutom såklart i denna, dum och dummare och endless sunshine
of a spotless mind). Men tycker om detta koncept som filmen ändå problematiserar, det här med att
vara övervakad och exploaterad i syfte att underhålla andr. Detta är slutet så det är ju en
spoiler för de som inte  har sett filmen. 
Denna film är inte sådär jättebra tyvärr. Den handlar om Pamela Travis som skrev boken Mary Poppins
och den jobbiga processen när Walt Disney ville köpa rättigheterna och göra en film av den. Vi får
följa Pamelas uppväxt med en dysfunktionell familj med en alkoholiserad pappa som det kvittar hur
mycket man älskar, det går ändå inte att rädda en person från sig själv. Och hur Mary Poppins
har kommit att påverka henne. Jag blir alltid grinig av denna scen. 
Denna visades på oscarsgalan iår och tyckte de hade gjort ett fantastiskt montage mellan
olika filmer, gamla som nya. Mer behöver jag inte skriva.
Min bästa serie New girl hade ju sin sista säsong denna vår och jag tyckte ändå de gott 
kunde fortsätta. Jag behöver den serien i mitt liv!!! 
Men detta var en PER-FEKT avslutning på denna serie där man fick se hur framtiden skulle
bli, vilket jag älskar. Det ger mig en ro i kroppen. True American i mitt hjärta f.öv. <3
Hej jag heter Ellinor och älskar dessa serier som är lite cheesy med lika cheesy karaktärer.
Jag sträckkollade ju denna seriens alla säsonger och längtar till den nya. Detta är 
iallafall när Claire och Jamie får träffa varandra igen efter flera år ifrån varandra och mitt
hjärta smälter ju en aning för återförenanden är ju alltid koseligt. 
En annan av mina favoritfilmer är ju Edward Scissorhands. Tycker den är fantastisk på alla möjliga vis
och så himla fin berättelse om Edward, som byggs av en uppfinnare som dör innan han hinner
bygga händer till Edward, så istället måste han ha saxar som fingrar. Detta är slutet och tycker det
är så fint. Sedan har denna film en av de finaste soundtracken. 
Okej många slut nu, men detta är ju en klassiker. Alla vet vart "oh captain, my captain" är
ifrån. En riktig power-scen där elever visar uppskattning till deras 'kontroversiella' lärare. 
En av mina favoritböcker är ju wuthering heights och gillar denna filmversionen bäst av de som
finns. Tycker Ralph Fiennes porträtterar Heathcliff bäst och denna scen gör han med bravur. 
Jag hade inte sett denna film innan jag såg denna scen och blev bara SÅ ledsen. Därför var
jag såklart tvungen att se filmen och skulle rekommendera alla att göra det. Den är som en
jädra bergochdalbana av känslor. Vada's bästis Tomas Jay dör och hon är helt förkrossad
och springer till sin lärare som är hennes första stora kärlek för tröst. Men där träffar hon hans
fästmö och hon blir helt förkrossad. Ah bara se, då det är en fantastisk coming of age-film.
Jag älskade ju denna film supermycket. Man satt verkligen och spände sig hela tiden pga att man
inte visste vad som skulle hända, vilket är ett bra tecken för en skräckfilm enligt mig. Och denna
scen ÄR SÅ JÄVLA BRA. Så jävla ostabil och man blir bara väldigt obekväm. Den förklarar ju
egentligen ingenting, men om en har sett hela filmen igenom så är den ännu mer obehaglig. 
 
Okej det var några stycken filmscener från min sparade mapp på yt. 
0 kommentarer