minisemester

Hej! 
 
Det är torsdag och jag är jättenervös för imorgon. Då börjar mitt sommarjobb. Ja, på midsommarafton,
men det gör inte mig något då jag inte är en midsommar-människa (hur nu sådana människor är?).
Egentligen borde jag inte vara nervös då jag ändå har varit på samma ställe i 3 somrar nu, men
så fort det är en vardag som byts till en annan blir jag alltid nervig. Klarar inte av förändringar så bra. 
 
Men förra veckan efter att jag hade varit på personalfest åkte jag hem till Bea där dessa gullon
var. Jag hade varit på jobbet från 7.30 till 20 så jag var helt död i kropp och själ. Därför låg jag i
sängen och halvsov, medans de andra spelade spel. Vi åkte hemåt och jag hade med mig Elin
hem till mig och vi somnade nästan på dirren när vi la oss i sängen. 
Och i lördags fick jag gäster hos mig. I vår gruppchatt diskuterades det vilken mat vi skulle äta och
vi bestämde att det skulle vara allt som är gott ungefär. Och resultatet blev ovan. Håll i er nu:
Rotsaker i ugn med buffelmozarella, tabbouleh, halloumi, fetaostsås, hummus och oliver. AH.
Tyvärr tog jag inga fler bilder, men la upp någon instastory när vi flossar och dansar la ketchup song :))
Mysig kväll med mat, drinkar och lekar tillsammans med tjejerna.
Dagen efter vaknade jag upp på golvet då systrarna Andersson fick sova i min säng. 'Always the hostess'.
När de hade åkt gick jag till affären och handlade kvällsmat. Hejhej här är jag på väg ut. 
En dag åt jag brunch efter att ha fått sova ut länge, vilket var ett tag sedan. Favvomackan som alltid
med gokaffe framför filmen Chinatown med Jack Nicholson. Klassikerna är oftast de bästa filmerna/böckerna. 
Och igår kom återigen denna skönaböna hem till mig. Hon har verkligen varit en flitig besökare
dessa veckor innan hon börjar sitt nya jobb på måndag, vilket har varit mysigt. När hon kom lagade
jag en salviapasta, som tyvärr var sådär. Har läst att det ska vara jättegott, men tyckte den kändes
platt. Men jag tror att jag inte lät pastan vara med salvian tillräckligt länge, så ger inte upp hoppet än.
 
Efter det åkte vi till Målilla för att umgås med Jenny. Vi, tillsammans med David tittade på Annabelle 2,
som jag tyckte var bra. Inte den bästa skräckfilmen, men ändå helt okej. När vi var tonåringar brukade
vi alltid se skräckfilmer ihop så därför passar vi på när vi 3 träffas att hålla tradition levande.
Jag är ju för övrigt den värsta människan att se skräckis med, då jag alltid skriker högst, håller hårt grepp
i vilken männniska som helst som sitter bredvid mig och ska sitta och kommentera olika händelser,
för att förbereda mig innan vad som tänkas kan hända. Det blev iallafall en otroligt mysig kväll med mina
två vänner. Vi håller tummarna på att det kommer bli betydligt fler liknande kvällar när vi bor i Kalmar. 
 
Elin åkte hem tidigt imorse och jag har bara suttit här framför datorn. Jag var tvungen att pausa
detta blogginlägg för att ta ett kort i realtid för att få in en till bild. What? Men såhär i skräddarställning
har jag suttit i min säng och lyssnat på Peter Jöback för det är en sån dag idag och även tittat på
youtubeklipp. Har snart plöjt igenom alla Alice Stenlöfs videos på yt. #nolife. 
 
Men nu ska jag alldeles strax cykla iväg och möta Bea för lite  myskväll med tacos och film.
Vilket är en perfekt avslutning på denna lilla semester då jag börjar sommarjobba imorgon.
Men det skrev jag ju redan i börjat av detta inlägg. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer