halvsjuk

Hej!
 
Jag är inte alls pigg idag, eller sedan igår då jag vaknade upp med snorig näsa, ont i halsen och
huvudvärk. Egentligen skulle jag åkt till Kalmar för att hänga med Elin men det blev ju inte av tyvärr.
Istället ägnade jag min dag åt att gå fram och tillbaka i min lägenhet och tycka synd om mig själv
och ha otroligt tråkigt. Inte min bästa helg helt enkelt. Bilden togs förra veckan när jag gick till 
affären i min pyjamas/myskläder för det går ju? Har samma på mig idag.
Jag har inga roliga mobilbilder så slänger upp några matbilder istället för tydligen tas de betydligt
oftare. Här är min frukost från förrra helgen. Min favvogröt, egengjord morot- och äppeljuice och matchaté,
herregud vilken bloggig frulle ;))
Denna soppa ser inte mycket ut för världen, men det beror på att jag inte hittade min mixer och
var tvungen att mixa soppan med elvisp (ej att rekommendera då det sprutar överallt). Men
det är en potatis och fänkålsoppa med tryffelolja, mm.
Och detta förtärade jag i fredagskväll (ser ni att jag har på mig min pyjamas även då? herregud)
Det är små tortillas som ligger i tacohyllorna i affärerna med kokos och pepparsmak som är jättegoda.
Qournbitar med kryddning, mangosalsa, avocado, sallad och creme fraiche. Det blir muy bien.
 
För att göra detta inlägg ännu mer spretigare än vad det redan är, tänker jag också tipsa om att 
viaplay har släppt hela säsong 4 av en av mina favoritserier; mozart in the jungle. Om ni inte har sett
den serien MÅSTE ni göra det. Jag är ju hundra på att jag har tipsat om den innan (okej vänta måste
extrakolla.... okej det hade jag såklart) men kan inte sägas nog; se den!
Det värsta med serier som bara visas på streamingsajter är att de släpper allt på samma gång
och även att jag själv är en sådan som väntar tills alla avsnitt har släppts går det alldeles för
fort att titta igenom en hel säsong. Därför har jag bara sett två avsnitt idag och verkligen håller
mig från att titta ännu mer. Eller jag kommer ju troligtvis titta, who am I kidding?!
 
 
 
 Igår tittade jag även lite på mello, med betoning på lite då det bara var de sista 10 minuterna hehe.
Men jag blev glad att Benjamin vann då han hade överlägset bästa låten och framförallt scenframträdandet.
Ungarna på jobbet älskade ju Samir och Viktors låt så har ägnat mina senaste veckor till att shuffla,
trots att jag fortfarande inte kan. Men jag är hundra på att dance you off antingen vinner, eller åtminstone kommer på top 5 då låten är väldigt modern och 'inne'. 
 
Okej som ni förstår försöker jag fördriva tiden genom detta blogginlägg. Vill bara bli pigg igen
och inte ligga här som en soffpotatis och prata om mello, vem är jag ens?!
 
Ha det fint!
0 kommentarer