Min vecka

Hej! Det är söndag och jag har äntligen satt mig ner i soffan efter att ha städat lägenheten
och har precis påbörjat min kaffe. Låt oss gå igenom veckan igenom min mobil;
Den 21:e mars är det ju rocka sockorna så tränar för fullt på låten samt tecknen till. Så otroligt
viktig dag där man har möjlighet att prata om olikheter med barn på skolan. 
Alltså ser ni vilket mästerverk detta är? Hittade receptet på pinterest och insåg att jag hade alla
ingredienser hemma så passade på att göra denna. Det är ugnsbakad sötpotatis med fetaostkräm
och rostade kikärtor med massa sallad. Det var jättegott verkligen. 
I torsdags efter jobbet åkte jag hem och skyndade att fixa iordning mig väldigt stressat och
gick ut, messade min skjuts och insåg att jag var en timma tidig. Det händer ALDRIG. Så fick gå
upp igen och lägga mig i sängen med en sol som var påväg ner, men det var så fint så var tvungen
att föreviga det. Nej, använder aldrig min yogamatta. Jag har försökt, men glider bara med mina
händer pga svett, så blir bara irriterad haha. Det kanske är något för framtiden istället.
Jag var tvungen att knäppa ett foto på själv innan jag åkte då det händer alldeles för sällan att jag
fixar iordning mig en aning. Har ju mest bekväma kläder iom mitt jobb ;)) Det är en omlottblus och
den är ifrån asos för den som undrar.
Anledningen till varför jag skulle iväg var att jag skulle på musikquiz med några av mina härliga
kollegor samt äta god mat i Vimmerby. Tyvärr var vi bara 6 stycken, men det vart ändå mysigt.
Sabine och Lotta jobbar med de stora barnen på särskolan, medans jag jobbar med de små.
 
 
Ida, Kristina och Carina. Det är ju för övrigt Ida som jag hänger med varje dag och är min närmsta kollega
tillsammans med en annan person som heter Malin. Och kan inte påpeka nog hur mycket jag uppskattar
dom. Jag är genuint glad över att just dom två är mina kollegor då vi fungerar väldigt bra ihop.
Jag jobbade med Kristina förra året innan hon gick i pension, men hon hoppar in ibland och hjälper
till fortfarande vilket är guldvärt för oss alla. Carina, min faster, jobbar som specialpedagog på skolorna
och jag är fortfarande glad över att hon tipsade mig att börja jobba på särskolan. 
Beställde en portabelloburgare som var god, men inget sådär märkvärdigt. Många restauranger vågar
ibland inte satsa på riktigt goda vegetariska burgare utan kör mycket safe tyvvärr. 
Men hur gick det för vårt lag? Vi kom fyra......av fyra haha. 
Det var mycket blandade frågor och inte bara om musik vilket var kul, speciellt filmfrågorna gillade
jag. Såklart. En väldigt mysig kväll med många skratt med härliga kollegor.
Idag har jag hängt med A på Kalles lekland i Vimmerby i några timmar. Det var jättekul, men 
herregud vad ens kropp blir slut av att klättra, hoppa och springa överallt. Känns som att jag
har avslutat ett träningspass typ. 
 
Det var allt, kaffet är slut och jag ska väl sätta igång med någon slags kvällsmat.
En ny vecka väntas och jag är peppad. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer