Linköööping och quiz

Hej! 

För någon vecka sedan skrev jag ett lååångt inlägg om vad jag hade haft för mig under de senaste dagarna. Jag la upp det på bloggen och hade inte en tanke på att extrakolla som jag ändå brukar göra. Men tydligen lades det inte upp, så får göra ett nytt försök. Dock sitter jag på tåget hem från Kalmar och bloggar från min mobil, så räkna med mycket stavfel. Men vi kör;

(null)
För ca 2 veckor sedan kom min moster med barn till Småland. De kom redan på onsdagen, men då det var klämdagar kunde jag umgås med dom hela dagarna vilket uppskattades då de skulle åka hem innan helgen började. På torsdagen hade vi en liten utflyktsdag. Vi började med att åka till Virserums Dackestop för att leka, titta på allt fint som är där och äta glass. Efter det åkte vi ut till Lida i Järnforsen där Räven och Osten ligger som jag och Becks besökte förra sommaren och blev förälskade i. Ett jättemysigt osteri (heter det ens så?)

Efter några timmar där stannade vi vid Hammarsjön och doppade fötterna och lekte lite mer. Vi avslutade kvällen hos min mamma och Tobbe i Silverdalen med massa god mat från grillen och trevligt sällskap.
(null)
På fredagen väcktes jag tidigt och vi skulle ut och leka lite i lekparken, men vi upptäckte att det var Hultsfreddagen vilket uppskattades av de små. Och såklart av de stora också när de insåg att det gick att köpa Mariannelundsgodis. Dock började det ösregna så vi sprang in till mig och åt pankisar innan Stockholmarna åkte hemåt. Jag satt med öppet fönster och lyssnade på åskan och regnet och läste bok, vilket kan vara den mysigaste kombon som finns. 
(null)
På lördagen kom Elin och Johanna förbi och åt lite pasta innan vi hämtade upp Bea och vi åkte mot Linköping för att hänga med Krisse. Vi handlade mat och gick ut nästan direkt för att börja grilla bland studenter som spelar volleyboll och halsade öl. 
(null)
Vi satt ute en liten stund då det var så varmt så en måste passa på.,Vi gick igenom det som inte sägs i vår gruppchatt eller på voxer. Jag älskar för övrigt denna bild haha.
(null)
(null)
När det började bli senare gick vi in till Krisses mysiga lägenhet där vi fortsatte samtal om sådant som skaver men även det som gör en lycklig.
(null)
När det började bli ännu senare och man började höra studenterna runt omkring skriksjunga till avici spelade vi lite spel.
(null)
(null)

Jag hade på mig mina satinbyxor och en vanlig vit t-shirt med mina rosa sammetsbyxor och guldiga örhängen. Jag kände mig rätt så smashing men när jag gick in på Elins blogg insåg jag rätt så snabbt att så icke var fallet Hahaha. Det är ju så kul hur stor skillnad det är på ens egna selfies och andras fotografier på en själv.
(null)
Vi somnade sent och vaknade upp relativt tidigt. Ser ni vilken NÖJD tjeja som får ligga bredvid sina bästa vänner i en hög av madrasser och täcken. Ni vet ju hur mycket jag älskar sånt. Vi åt god frukost och hann gå en sväng i affärerna innan vi kramade vår linköpingstjej hejdå. Mycket mycket bra helg.
(null)
Och en torsdag åkte jag till Vimmerby med några kollegor och körde frågequiz och åt mat. Jag åt denna lax som var god, men som ändå såg rätt så läbbig ut. Läbbig, vad är det ens för ord?! 
(null)
Vi är ju tre olika 'avdelningar' där jag jobbar. Låg-och mellanstadiet på grundsärskolan och sedan träningsskolan. Jag fick representera Kronan (lågstadiet) då mina två kollegor inte kunde vara med tyvärr. Längst bort till vänster är Nellie som jobbar på träningsskolan, sedan Sabine och Lotta som är på mellanstadiet.
(null)
Mitt emot mig satt Anna-Lotta f.v och Marie som också är på särskolans mellanstadie. Sedan är det Kristina som egentligen är pensionär men som har fått hoppa in och jobba på mellanstadiet. 
Och sist är det Carina, min faster som inte jobbar på grundsär, men som var lärare där precis när jag började och som tipsade mig om jobbet. Är för alltid glad för det. 
(null)

Och här vi hela gänget. Egentligen är vi ca 20 personer som jobbar, så vi var bara några denna gång men ändå roligt med ett litet gäng. Vi är alla ett rätt så pratigt gäng så därför var det nog skönt för människorna runt omkring att vi var så pass några. 

Vi var inte heller SÅ dåliga på quizet, vi skrapade ihop några poäng så jag är ändå rätt så stolt över det. Nu är det för övrigt bara ett fåtal veckor kvar med mina kollegor och elever och jag blir jätteblödig när jag tänker på det. Så fort det tas upp får jag tårar i ögonen. MEN jag ska passa på att njuta som bara den och inte tänka så mycket på det. 

Det var allt. Jag hoppas att detta inlägg kommer upp för nu har jag kramp i fingrarna av att sitta och skriva med mobilen. Ha det fint!
0 kommentarer