051118

Hej!
 
November månad har nu inletts och det är bland mina top 3 värsta månderna. 
Men det är bara att köra på som vanligt. 
 
För två helger sedan ringde Jensan och väckte mig. Hon undrade om jag ville gå in till stan och
titta lite i affärer med henne, vilket jag självklart ville. Vi gick saaaakta i affärerna (perfekt att gå
med henne i bokaffären då hon också vill gå läääänge) och sedan bjöd hon på fika. Det blev en
jättegod iskaffe och en likaså god rawboll med bl.a. dadlar och lingon om jag inte minns fel.
Det blev en SÅ mysig eftermiddag och jag kan inte noga poängtera hur glad jag
är över att få tillbringa mer tid med henne. Hon har alltid varit en av mina bästa vänner sedan vi var
små, men ändå har vi aldrig riktigt umgåtts själva och jag måste säga att det är så jädra fint ändå att
känna att man har fått en 'ny' vän i en gammal vän <3
 
Jag har, förutom pluggat, hunnit vara ute på fältstudiedagar på min blivande VFU-förskola. Jag kan ju
erkänna att jag var helt slut efter första dagen haha. Men ser fram emot 5 veckors praktik och att
få komma ut i 'verkligheten'. 
 
På söndagen hämtade iallafall dessa två upp mig på förmiddagen och vi begav oss till Skälby där Johanna
och hennes Niklas skulle stå och sälja saker på loppisen. Det var mängder med folk, kallt och trångt.
Men det var ändå mysigt att gå runt och titta på alla saker som låg huller om buller, stötta en högstadie-
klass med att köpa mintkakor (man måste ju stötta liksom....) och dricka kaffe medans man samtidigt få
umgås med vänner. 
Förra måndagen, då bilden ovan knäpptes, åkte jag till Hultsfred för att äntligen få hänga med A
då jag fortfarande är kontaktperson åt henne. Vi lekte och lekte i flera timmar innan jag åkte hemåt
igen. Bilden ska demonstrera hur otroligt kallt det var. Detta resulterade i att jag blev sjuk med feber
och förkylning. 
Någon kväll fick jag låna med mig denna bok från Oskar. Jag har länge velat läsa den.
Jag har inte kommit in i den men får ge den en chans ändå. 
 
I onsdags hängde jag med Elin och blev bjuden på god soppa. Hon tvingade mig att titta på bonde
söker fru. Efter en stund tyckte jag ändå det var roligt. Men jag tittar på paradise hotel, det får vara 
min enda guilty pleasure inom svensk tv. 
 
Det blev den 1:a november och alltså 1 år sedan min mormor fick somna in. Lilla mormor.
 
Mamma kom och hämtade upp mig på morgonen och jag tillbringade resterande av dagen
tillsammans med henne hos Sebbe och Rebecka. På kvällen flög jag till Umeå för att umgås med
systeryster. 
Eftersom jag kom på torsdagkvällen hann inte vi inte göra något mer än att komma hem till henne, äta
och gå och lägga oss. Dock tog det ett tag att somna då jag var tvungen att visa massa yt-klipp som
vi låg och skrattade åt haha. På fredagen var hon och jobbade medans jag passade på att skriva lite
på min hemtenta. Vi hann äta varma mackor (som för övrigt alltid åts hemma i vår familj när vi var små)
innan vi åkte in och tittade på Bohemian Rhapsody. Alltså filmen om Queen. Ända sedan jag såg
dokumentären om dom på lövö för massvis med år sedan, har jag älskat Queen. Verkligen ett av mina
absoluta favoritband och Freddie är, utan att överdriva, den bästa manliga sångare som finns/funnits.
Därför var mina förväntningar otroligt höga. Och den var faktiskt väldigt väldigt bra. Rami Malak som
porträtterar Freddie, var så himla bra. Han gjorde verkligen honom rättvis på alla sätt. SESESE!
(snodd bild från Becks insta)
På lördagen hade vi inga planer så vi åkte till en kulturpark, men det var inte sådär jättekul så vi
åkte och fikade istället. Jag kan inte förstå att Umeå har utnämns till en av de fulaste städerna. 
Jag själv tycker staden är otroligt vacker och älskar att komma på besök hit. 
Vi satt i timmar och pratade, åt cheesecake och drack kaffe. Det är så himla mycket vi är olika
med min tvilling och jag, men det är SÅ ofta jag knappt behöver avsluta en mening
innan hon är i exakta tanken och känslan. Hon är helt enkelt en bättre version av mig själv.
 
På kvällen åt vi god mat och tittade på filmen Blackkkklansman. Den handlade om Ron Stallworth,
den första afroamerikanska polisen i Colorado Springs. Han lyckas infiltrera Ku klux klan genom att
låtsas vara en vit arg man via diverse telefonsamtal till KKK's ledare. Den är baserad på en sann
historia vilket är helt otroligt. Väldigt bra och spännande film. 
 
När klockan blev halv 12 utbrast Becks att det skulle bli norrsken i Umeå. Jag har ju bara sett norrsken
1 gång och då var det i någon sekund, på dagen, när jag hjälpte henne att flytta ut från hennes studentrum
för två år sedan. Så det räknas knappt. Men annars har vi åkt ut för att spana efter norrsken vid de
tillfällen jag har hälsat på men aldrig sett något. Därför var mina förväntningar låga. Nästan obefintliga
om jag ska vara ärlig haha. Men vi lyckades faktiskt se ett och vi stannade till vid en sjö och stod under
klar stjärnhimmel där vintergatan syntes. Det var helt fantastiskt. Men efter att ha stått ett bra tag och
frysit åkte vi hemåt och somnade. 
På söndagen gjorde vi abslut ingenting, mer än att åka och hämta pizza. Jag är ingen stor pizzafantast
då jag tycker många pizzor har för mycket ost och tunn botten (som många älskar). Men detta kära vänner
är den ultimata pizzan med tjock botten och lite ost och massa godheter på. Jag tog en med chevre, valnötter, rödbetor, fikon och citron. Otroligt god. 
 
På kvällen skjutsade Becks mig till flygplatsen. Jag hade verkligen velat vara kvar några dagar till, men
behövde åka hem för att göra klart min hemtenta. Kom hem sent igårkväll och idag har jag bara skrivit
på min hemtenta. Men jag har även hunnit klämma in att titta på en riktigt bra film. The Wife heter den,
med Glenn Close, som jag fortfarande har svårt att föreställa mig i andra filmer än i 101 dalmatinerna.
Filmen var som sagt riktigt bra. Hör jag en oscarsnominering för henne? Ja. 
 
Nu tänkte jag skriva lite mer, sedan lägga ner datorn och titta på det senaste avsnittet av 
Vår tid är nu. Ha det fint!
0 kommentarer