161118

Godkväll! 
 
Det är fredagskväll och jag är HELT slut. Min första VFU-vecka är över och varje kväll
nu i veckan har jag velat gå direkt till sängen när jag kommit hem, så trött har jag varit.
Men det är otroligt roligt, även att jag inte gillar att vara 'ny' med rutiner jag inte känner
till och massa nya namn jag måste lära mig. 
 
För en vecka sedan tog jag tåget till Hultsfred där modern min hämtade upp mig och vi körde
hem till henne i silvervalley. Syftet med min spontana utflykt var att jag behövde hjälp med att
korrläsa min hemtenta som skulle skickas in senare på samma kväll. Dessutom skulle Anna 
och barnen komma på besök från Stockholm, så jag tänkte passa på att kvalitétshänga med
familjen. Mamma lagade jättegod mat, jag spelade spel med mina Noris och Lovis och spenderade
resterande av kvällen framför datorn, suckande och frustande. Men till slut kände jag mig relativt 
nöjd och skickade in min hemtenta. Meningen var att jag skulle åka hem på kvällen, men stannade
hela helgen istället. 
På lördagsmorgonen vaknade jag upp med en liten kusin i samma rum som berättade stolt att hon hade
varit vaken sedan det hade varit natt fram tills det blivit morgon. Jag ville inte säga att jag hade vaknat upp en timma tidigare och att hon då sov och att hon troligtvis hade vaknat lite senare när det var kolsvart ute och trott att det hade varit natt...
 
Åt frukost och vi begav oss till Målilla där min mamma skulle hjälpa till att sälja våfflor och kaffe
på jul-loppisen. Vi andra passade på att gå runt och titta på grejer som såldes men det var mest
gamla tomtar och använda målarblock. Vi åkte hem igen för att hinna käka lunch innan de andra
skulle bada i hagadal, medan jag skulle få hänga med Be3js. 
MÅSTE bara lägga in denna gamla bild på Bea och mig från kanske 2011? Så små och oskyldiga.
Hon bjöd iallafall på gofika och vi pratade om allt som vi missat sedan sist vi sågs. Väldigt mysigt.
 
 
På kvällen tittade vi på Mary Poppins och ni som känner mig kan ju förstå lyckan när både barnen
älskade filmen. Blev ju nästintill förstörd när N tyckte Toy Story var tråkig (Okej överdrev. Eller inte)
Det var en av mina absoluta favoritfilmer när jag barn och jag vet inte hur många
gånger jag lånade den av Emmy tror jag det var?!? Tycker fortfarande den är riktigt riktigt bra och
är så orolig för den nya Mary Poppins av Emily Blunt som släpps snart. 
Jag kan inte titta på filmen med engelskt tal utan den ska vara på svenska, just för att det är den
versionen jag själv tittade på som barn. Men låtarna är betydligt mycket bättre på engelska.
Feed the birds är min favorit, likaså Step in time. 
 
 
På söndagen åkte vi till Kalmar. Vi blev bjudna på en riktigt god hemmagjord pizza hemma hos
 Sebbe och Rebecka. Kramade mamma, moster och kusiner hejdå. Jag har som sagt haft min
första VFU-vecka och har verkligen inte orkat något när jag kommit hem. Jag var med Elin och
Jenny i torsdags och fortsatte med vår skräckserie som vi tittar på, the haunting of hill house som
är riktigt riktigt bra. Sedan tvingades jag titta på bonde söker fru...Men man får kompromissa. 
Igår när jag skulle göra mig redo att somna gick jag in på svtplay och såg att de hade släppt
andra säsongen på släng dig i brunnen, vilket jag hade missat. Tyckte ju första säsongen var
jätterolig. Det är ju alltså svensk stand-up. Några har inte alls min typ av humor medans en del
är SÅ himla roliga att jag får ligga och skratta i kudden för att inte väcka hela huset. Tips för skratt
och avsnitten är bara ca 13 minuter långa så kollar igenom en säsong väldig fort.
För övrigt har jag kändiscushat på dessa 3 i något år nu, sedan jag såg första säsongen hehe.
Ahmed Berhan, Nisse Hallberg och Henrik Nyblom för er som vill veta och följa på insta ;))
 
Detta blev ännu ett huller om buller-inlägg med allt och inget, som det brukar i denna plattform.
Nu ska jag titta på någon film innan jag ska sova och ha en fet jävla sovmorgon imorgon.
Ha det fint!
0 kommentarer