241118

Tjo!
 
Hur e leget med alla? Jag vaknade upp vid halv 8 imorse men insåg att jag inte skulle iväg på
praktik och valde att somna om. Tror det är min hobby i livet, sova. 
 
Förra helgen skulle jag vara hundvakt/lägenhetsvakt då Sebbe och Rebecka skulle vara iväg 
över natten. Gick in till stan och mötte upp Rebecka i den blombutiken hon extrajobbar i så
fick gosa lite med Bossebo till stängning. Efter en långpromenad kom Elin och Jenny och vi
tittade på 3 avsnitt av vår serie. Skriker högt åt vissa scener vilket jag sällan brukar göra när
jag ser något läskigt. Väcktes tidigt av Bosse och efter en promenad gosade vi. Alltså ni förstår
inte hur gosig denna hund är? Jag har ju alltid varit en hundmänniska och vill bara ta hem honom
hem till mig och ha honom föralltid haha. Uppskattar iallafall att jag är hundvakt lite ibland för
en hunds kärlek är fan det finaste som finns. 
 
I veckan var det ju internationella mansdagen och tycker denna är rätt så sägande om denna dag.
Skriver inget mer.
I torsdags hade jag en pissig dag. Jensan frågade om vi skulle ses och först skrev jag att jag inte 
var ett så trevligt sällskap och avböjde erbjudandet. Men ändrade jag mig och det är jag glad över för 
somnade med ett leende på läpparna. Okej inte bokstavligt talat, men ni hajar. 
 
I torsdags bjöd Rebecka mig på Canneloni som tack för att jag var hundvakt och den var
fantastisk god. Medans Sebbe var iväg på träningen satt vi och bara pratade vilket var
supermysigt. Vore så hemskt ifall jag inte skulle gilla mina syskons partners men där har jag
haft extremt tur. 
Igår efter praktiken valde jag att åka direkt till baronen för att gå på ensambio. Det är verkligen
bland det bästa jag vet. Jag gillar såklart att gå på bio med andra, men inget slår att i lugn och
ro gå och handla sitt snacks, sätta sig på sin plats (helst så lite folk som möjligt, klarar inte av
trånga biosalonger) och skumma igenom filmtidningen tills det släcks ner och filmen börjar.
Åh. Jag såg iallafall fantastic beasts och tyckte såklart den var bra, även att den kändes som
en mellanfilm till något större. Men alltid kul att få befinna sig i magivärlden. 
Imorse sov jag, som jag nämnt, länge. När jag vaknade upp hade det börjat snöa. Första snön
för iår. Men den la sig inte utan ville bara påminna oss att vi står på gränsen till vintern. 
Elin frågade om jag ville med ut till IKEA vilket jag ville. Så har hängt där, handlat lite skålar 
som var på rea och ätit vegkorv. 
 
Nu blir det lite whiskey som jag är lite sugen på nu. Jag hade ju en kort whiskey-period för
något år sedan, men slutade med det av någon anledning?! Och jag ska även titta på en riktigt
bra film hade jag tänkt. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer